شنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۸
اعزام اصحاب رسانه و هنرمندان به مرقد امام(ره) / برگزاری محافل شعر و نشست‌های تبیینی در لرستان

لرستان - معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی با رویکرد تبیینی ویژه گرامی‌داشت رحلت امام خمینی(ره) در لرستان خبر داد.

اعظم روانشاد روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد در تشریح ویژه‌برنامه‌های گرامی‌داشت ارتحال امام خمینی (ره)  از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: برنامه‌های فرهنگی، هنری ارتحال امام(ره) با رویکرد تبیین، به‌ویژه در بین نسل جوان برگزار می‌شوند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اندیشه‌های امام خمینی(ره) را یک ضرورت واجب برای جامعه و نسل امروز دانست و افزود: تبیین و بزرگداشت اندیشه‌های امام خمینی باید در همه برنامه‌های فرهنگی و هنری مورد استفاده قرار بگیرد و فقط مربوط به ایام رحلت ایشان نباشد.

وی با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برنامه‌های مختلفی را برای این ایام در نظر گرفته است، عنوان کرد: کاروانی از اصحاب رسانه و هنرمندان به مرقد امام خمینی(ره) اعزام می‌شوند که به آنها کتاب و بسته‌های فرهنگی نیز اهدا خواهد شد، همچنین مسابقه‌ای از وصیت‌نامه امام در بین زائران برگزار می‌شود.

روانشاد به برگزاری دومین سوگواره فرهنگی هنری  «فرزندان روح‌الله» اشاره کرد و افزود: فراخوان این سوگواره که ویژه جوانان و نوجوانان زیر ۳۰ سال است منتشر شده است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه محافل شعرخوانی سراسری در استان با عنوان «در سوگ آفتاب» در همه شهرستان‌ها برگزار می‌شود، عنوان کرد:  اقلام تبلیغاتی نیز از بیانات امام خمینی(ره) در بین ادارات فرهنگ و ارشاد استان توزیع می‌شود.

وی به برگزاری یازدهمین سوگواره استانی «هور و مور» در دو شهرستان کوهدشت و سلسله اشاره کرد و افزود: نمایشگاه پوستر ویژه رحلت امام نیز در همه شهرستان‌ها برپا خواهد شد.

روانشاد با بیان اینکه نمایشگاه پوستر در از حوزه علمیه روز ۱۴ خرداد همزمان با برگزاری مراسم استانی ارتحال امام(ره) برپا می‌شود، عنوان کرد: نشست تبیینی مروری بر بیانات رهبر معظم انقلاب در ایام رحلت امام خمینی نیز در استان برگزار خواهد شد.

وی گفت: در فضای مجازی نیز با همکاری انجمن قلم شعبه لرستان، برنامه بازگویی خاطرات آزادگان در خبر رحلت امام خمینی(ره) با عنوان «یاد یار» اجرا و برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها