شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۰
زنوزی جلالی: روح‌های کوچکی داریم

زنوی جلالی با بیان اینکه در عرصه ادبیات تا به حال آثار محدودی در کتاب سال برگزیده شده، از واکنش برخی اهالی ادبیات ابراز نگرانی کرد و گفت: با وجود اهدای جایزه در عرصه‌های مختلف به هنرمندان، معمولا با تنگ نظری‌هایی از طرف اهالی ادبیات نسبت به برندگان مواجهیم. گویا ما روح‌های کوچکی داریم._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، زنوزی جلالی با اشاره به اهدای جوایز در حوزه های مختلف هنری در کشور، گفت: با وجود آنکه در عرصه‌های گوناگون هنری جوایز متعددی وجود دارد، در حوزه ادبیات محدودیت دیده می‌شود و حتی با وجود این محدودیت، خود اهل قلم نسبت به یکدیگر تنگ نظری‌هایی دارند.

وی افزود: متاسفانه اهل قلم در مقابل این گونه برگزیده شدن‌ها نسبت به یکدیگر جبهه می‌گیرند. در صورتی که این تلاطم در میان هنرمندان دیگر بعد از اهدای جوایز و برگزیده شدنشان وجود ندارد.

برنده جایزه جلال آل احمد درباره رمان «قاعده بازی» که برنده بخش داستان این دوره از کتاب سال شده است، گفت: من به هیچ وجه معتقد نیستم که «قاعده بازی» اشکالی ندارد. ولی معتقدم که ما باید روزی به آن حد از سلامت نفس برسیم که اگر اثری قابلیت داشت، برگزیده شود.

این نویسنده در ادامه توضیح داد: من وقتی با این گونه واکنش‌ها، سکوت ها یا اعتراض ها مواجه هستم، واقعا متاسف می‌شوم. البته با‌ز هم تاکید می‌کنم که اصلا معتقد نیستم «قاعده بازی» خالی از عیب است.

برگزیده بخش داستان بیست و ششمین جایزه کتاب سال با اشاره به اندک بودن تعداد برگزیدگان داستان کتاب سال در طول دوران برگزاری این جایزه، گفت: با وجود سی سال قدمت جایزه کتاب سال، تنها به سه نفر جایزه داستان کتاب سال اهدا شده است و آن دو نویسنده دیگر پیرزاد و بیگدلی بودند.

جلالی در پایان اضافه کرد: متاسفانه ما روح‌های کوچکی داریم. چطور ممکن است نویسنده‌ای که روح کوچکی دارد، بتواند شاهکار خلق کند.
بيست و ششمين دوره كتاب سال جمهوري اسلامي ايران و شانزدهمين دوره جايزه جهاني كتاب سال، امروز( 19 بهمن ماه) از ساعت 15 الي 18 در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط