شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۰
مژگان شيخي : كتاب سال يك اتفاق مبارك است

كتاب سال مهمترين جايزه اي است كه در هر سال به نويسندگان و مترجمان اعطا مي‌شود. اين جایزه در بين نويسندگان بسيار مهم و تاثيرگذار، و بدين لحاظ اتفاقي ميمون و مبارك است._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) ، مژگان شيخي كه با كتاب «365 قصه براي شب‌هاي سال» برنده شانزدهمين كتاب سال جمهوري اسلامي ايران شده است درباره انتخاب كتاب سال گفت: جايزه كتاب سال اتفاقي ميمون و مبارك است كه مي تواند نويسندگان را تشويق كند تا روز به روز كارها و آثار متنوع‌تري را خلق كنند. رقابتي كه در اين ميان بين نويسندگان در مي‌گيرد نيز مي‌تواند سرمنشا بسيار مهمي در خلق اثر باشد. 

شيخي درباره كتابش گفت: 365 قصه براي شب‌هاي سال همانطور كه از نامش پيداست 365 قصه را براي هر شب سال روايت مي‌كند. قصه‌ها براي سنين دبستان و پيش دبستاني نوشته شده است و براي نوشتن آن‌ها چهار سال زمان صرف شده است. 

وي افزود: سعي كردم كه شخصيت‌هاي متنوعي را در داستان‌ها معرفی کرده، و از سوژه‌هاي نو و موضوعات مختلف و فضا‌ها و فرهنگ ايراني در داستان‌ها استفاده كنم . از شاخصه‌هاي اين داستان ها اينست كه همگي متناسب با سنين كودكان و در فهم گروه هدف سني نوشته شده است.
 
شيخي گفت: هر يك از اين داستان ها به گونه‌اي به زندگي روزمره كودكان ارتباط دارد و به نوعي جنبه آموزشي در آن مستتر است و كودكان را با مسايل زندگي آشنا مي‌كند.شخصيت تمام داستان ها از شخصيت‌هاي مورد توجه كودكان و محيط زندگي آن‌ها انتخاب شده است.

«365 قصه براي شب‌هاي سال» را عطيه سهرابي تصويرگري كرده و انتشارات قدياني، كتاب بنفشه، آن را منتشر كرده است. اين كتاب در798 صفحه - رحلي (گالينگور) به شماره شابك3-994-417- 964منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها