شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
حمایت اوقاف از طرح‌های پژوهشی در حوزه قرآنی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به انتشار فراخوان مربوط در حوزه حمایت از طرح‌‎های پژوهشی در حوزه قرآن گفت: تولید کتاب، تولید رساله دکتری و سطح چهار، تولید رساله ارشد و سطح سه، مقالات علمی از جمله طرح‌‎های مورد حمایت است.

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان با اشاره به اینکه فعالیت‌های قرآنی، مصداق امر خیر شناخته شده و نیز یکی از مهم‌ترین راهبردهای توسعه خیر در جامعه‌ است، گفت: در همین راستا فعالیت‎های مربوطه در اوقاف در این حوزه انجام می‌شود.

وی با اشاره به حمایت اوقاف از طرح‌های قرآنی در حوزه‌های مختلف افزود: در همین راستا فراخوان مربوط در حوزه پژوهش‌‌های قرآنی منتشر شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ادامه داد: محورهای این فراخوان شامل محورهای کلی، محورهای نظام سیاسی قرآن، محورهای  نظام فرهنگی قرآن و محورهای نظام اخلاقی قرآن است.

کرمی افزود: موضوعات طرح شده برای این فراخوان هم شامل تولید کتاب، تولید رساله دکتری و سطح چهار، تولید رساله ارشد و سطح سه، مقالات علمی(پژوهشی- ترویجی- تخصصی)، رساله، پژوهش و آثار آماده انتشار و جزوات و تولیدات سفارشی و کرسی‌های تخصصی(نقد، نوآوری و نظریه‌پردازی) است.

وی با اشاره به اینکه مهلت شرکت در این فراخوان تا پایان شهریور امسال اعلام شده است، تصریح کرد: با توجه به ظرفیتی که استان زنجان در حوزه قرآنی دارد، انتظار داریم طرح‎‌های خوبی در این زمینه ارائه شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به برخی از طرح‌‎های قرآنی در حال اجرا در استان زنجان افزود: هم اکنون طرح تربیت حافظان قرآن کریم با همکاری موسسات قرآنی در سطوح مختلف سنی در حال اجراست و خوشبختانه خروجی مثبتی هم داشته است.

کرمی با اشاره به درخشش قرآن آموزان زنجانی در سطوح ملی و بین‌المللی اضافه کرد: یکی از برنامه‌های مهم اوقاف گسترش فعالیت‌ها در این بخش است که در این راستا برنامه‌های مشترک با سایر ارگان‌ها از جمله تبلیغات اسلامی و ارشاد اجرا می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها