جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲
مسئولان اجرایی نمایشگاه امسال قوی‌تر عمل کردند

غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران تأکید کرد که استقبال پرشور و برپایی نشست‌های مختلف نشان می‌دهد که روند مطلوبی طی شده و مسئولان اجرایی امسال نمایشگاه قوی‌تر از سال‌های پیش عمل کردند.

غلامعلی حداد عادل، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب‌ ایران (ایبنا) در حاشیه نمایشگاه کتاب 1402 با ابراز خرسندی از استقبال پرشور اقشار مختلف جامعه بیان کرد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب امسال بسیار فضای مطلوبی دارد و به‌خوبی برگزار شده است. نمایشگاه کتاب را نمی‌توان تنها یکبار یا یک روز دید و ارزیابی کرد؛ در عین حال در بازدید کوتاه خود فضای نمایشگاه را دیدم و از غرفه‌ها بازدید کردم.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان اجرایی امسال نمایشگاه قوی‌تر از سال‌های پیش عمل کردند، افزود: حضور مردم محسوس و آرامش خوبی بر نمایشگاه حاکم است. اقشار مختلف با سلیقه‌های متفاوت به سراغ کتاب‌های مورد علاقه خودش می‌روند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی عنوان کرد: امسال نمایشگاه کتاب پرشور و پررونق است، ناشران مختلف حضور دارند و نشست‌های تخصصی زیادی برگزار می‌شود. نمایشگاه کتاب سال 1402 بعد از چند سال کرونایی نفس کشیده و به خوبی پیش رفته است.

رئیس بنیاد سعدی همچنین گفت:‌ نکته مهمی که در برگزاری نمایشگاه کتاب و معرفی آثار عمومی یا تخصصی باید به آن توجه کنیم، پاسداری زبان فارسی است. این زبان کلید تمام معارف است.

حدادعادل تأکید کرد: بنابراین وظیفه تمام مسئولان و علاقه‌مندان به ادبیات فارسی، پاسداری از زبانی است هویت ما را تشکیل داده و موجب وحدت ملی ماست و با این اوصاف پاسداری زبان پارسی بر عهده نهاد خاصی نیست.

وی همچنین گفت:‌ باید با آگاهی از واقعیت‌های دیروز و امروز زبان فارسی و اوضاع جهان هوشمندانه تحولات زبانی را رصد کنیم و به آسیب‌شناسی بپردازیم.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی است» از ۲۰ تا۳۰ اردیبهشت ماه در مصلای امام‌ خمینی(ره) و همزمان به‌ صورت مجازی در ketab.ir برگزار می‌شود.
 
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها