پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)-محمد تفرشی: انتشارات نظام‌الملک با ۴ عنوان کتاب جدید سینمایی به نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲ آمد.

«سینمای کالت، سینمای تخطی» کوششی برای پرداختن به بخش مغفول‌مانده ادبیات سینمایی وطنی است. فیلم‌های کالت با مهجوری و بداقبالی اولیه و تأیید و تمجید در گذر زمان شناخته می‌شوند. این کتاب که نگاشته فرنام مرادی‌نژاد است به این نوع سینما و نمود آن در ایران می‌پردازد.

کتاب «سینما به‌روایت ژان پی یر مل ویل؛ گفت‌وگویی از روی نوکی یرا» کتابی زندگی‌نامه‌محور است که از مجموعه گفت‌وگوهای نوکی یرا با این هنرمند استخراج شده و مرجع کاملی از سبک تفکر این هنرمند است. این کتاب به‌دست آرش آذرپور به فارسی برگردان شده است.

دفتر نخست از «مجموعه داستان‌های کشویی» داستان‌های کوتاهی به‌قلم نویسندگان مختلف است که در این کتاب جمع‌آوری شده است. نویسندگان این کتاب، محسن رحمانی، نیما حسین‌بیگی، محسن رهنما، محسن ذکا، مریم باران، عماد عابدی و چند تن دیگر هستند.

«فرهنگ کوچک شاخه‌های عکاسی» کتابی بسیار جامع در این حوزه است که ۹۰ شاخه مختلف در عکاسی را تک‌به‌تک توصیف و تحلیل کرده که به‌همت محمود مروتی جمع‌آوری شده است.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی‌ است» تا ۳۰اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و هم‌زمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها