پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴
ما به این تاریخ نیاز داریم

آیین رونمایی کتاب‌های کتاب «عشق بوم کودکانه» اثر آذر خزاعی سرچشمه و «نقاشی های بزرگتر از قاب» اثر ناصر پروانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایران)، رونمایی کتاب های عشق بوم کودکانه اثر آذر خزاعی سرچشمه و نقاشی‌های بزرگتر از قاب اثر ناصر پروانی با حضور نویسنده‌های کتاب، با کارشناسی مصطفی رحماندوست و با اجرای سیدرضا میربابا در غرفه مجمع ناشران دفاع مقدس نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

مصطفی رحماندوست در این نشست گفت: اثری که خانم خزایی تولید کرده من را یاد کاری که در اوایل دوران دفاع مقدس انجام می‌دادیم انداخت. ما از بچه ها خواسته بودیم یک چیزهایی بنویسند و بعد آنها را جمع‌آوری کرده و دستی روی آن‌ها کشیدیم و برای سازمان ملل چاپ کردیم. این آثار نقاشی بچه‌ها بود و نوشته‌هایشان، ما فقط کمی مرتبشان کردیم همین. نقاشی‌های این چنینی که بکر و اصیل است و کسی دستور کشیدن برای آنها را نداده است، تاریخ دقیق زمان ما هستند.  اخیرا یک طرحی در یکی از انتشارات‌ها مطرح شد که اثری با مفهوم دفاع برای کودکان منتشر کنیم که با آن مخالفت شد. با این دیدگاه که کودکان مفهوم دفاع را درک نخواهند کرد.

وی افزود: دست‌نوشته و نقاشی‌های آن کودکان خود نشان‌دهنده گذشته واضح سرزمین ما هستند و ما به این تاریخ نیاز داریم. بسیار متشکرم که این دو بزرگوار چنین فعالیتی را قبول مسئولیت کردند و انجام دادند و داستان این دفاع مقدس را از درون این نقاشی ها بیرون کشیده و نشان همگان دادند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها