پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
بیشترین شهدای ورزشکار از  کشتی‌گیران هستند/ انتشار ۱۷ کتاب درباره شهدای کشتی‌گیر

مجموعه کتاب‌های شهدای کشی‌گیر فدراسیون کشتی با حضور دو تن از مربیان و دبیر فدراسیون کشتی در نمایشگاه کتاب رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نشست رونمایی و معرفی مجموعه کتاب‌های شهدای کشی‌گیر فدراسیون کشتی با حضور ابراهیم مهربان دبیر فدراسیون کشتی، مربی تیم ملی کشتی فرنگی و مربی تیم ملی کشتی آزاد در گوشه نقد نمایشگاه کتاب برگزار شد.

ابراهیم مهربان دبیر فدراسیون کشتی در این نشست اظهار کرد: بزرگترین پیام این اقدامات برای پهلوانان ما این است که در لحظات سخت تمرینات عکس شهدا را ببینند برای مسابقات جهانی و سنگین آماده شوند، قهرمانان واقعی کشور ما همین شهدا هستند و باید مورد توجه بیشتری باشند.

همچنین پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در این نشست اظهار کرد: ۸۰ درصد افتخارات ورزش ایران را کشتی به دست آورده اما افتخار بزرگ‌تر این است که بیشترین شهید ورزشکار برای شهدای کشتی‌گیر است و ما برکت حضور این عزیزان را در فدراسیون کشتی می‌بینیم اما این شهدا مظلوم واقع شدند.

وی ادامه داد: آیندگان باید بدانند کشتی‌گیران بدون داشتن کوچک‌ترین چشم‌داشت مادی از زن و بچه و خانواده خود جدا شدند، امیدواریم برکت نام شهدا در فدراسیون کشتی که پرچم‌دار امور فرهنگی باعث افتخار آوری این ورزش در میادین جهانی شود.

هدف ما اشاعه فرهنگ شهادت است
همچنین حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در این نشست اظهار کرد: به نظر من می‌رسد یکی از فدراسیون‌های پیش‌رو در امر فرهنگی و کتابخوانی و ایثار و شهادت فدراسیون کشتی است، فعالیت‌های فدراسیون کشتی فراتر از بنر زدن و صرف رفتار بوده‌است و فعالیت‌های فرهنگی مهمی دارد.

وی افزود: کتابخانه‌ای در فدراسیون کشتی با چهار هزار کتاب وجود دارد، در آینده‌ای نزدیک کشتی‌گیر و پهلوانان نقش مسئولیت اجتماعی خود به خوبی انجام می‌دهند، شهدا به شدت مظلوم واقع شدند، اما بهترین الگو برای جوانان هستند، به همین دلیل در فدراسیون کشتی همه‌جا عکس شهدای کشتی‌گیر دیده می‌شود و قطعا تاثیر مهمی روی ملی‌پوشان دارد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ادامه داد: امیدوارم اقدامات فرهنگی فدراسیون کشتی تاثیرگذار باشد، هدف ما اشاعه فرهنگ شهادت و ایثار بین جوانان به ویژه ورزشکاران است و وضعیت کتاب‌خوانی به بهانه نمایشگاه کتاب بهتر شود.

هفده کتاب دیگر در دست نوشتن است
جواهری مدیر مرکز مستندنگاری فدراسیون کشتی اظهار کرد: حدود دو سال پیش این کار آغاز شد که درباره سیره شهدا و پهلوانان کتاب‌هایی بنویسیم، خیلی از این شهدا اسمشان در بین اقشار مختلف بود اما جایی به کشتی‌گیر بودن آنها اشاره نکرد و اولین بار است با این دید معرفی می‌شوند.

وی افزود: فضای معنوی حضور شهدا در تمام نقاط فدراسیون کشتی دیده می‌شود، هر نقطه عکس شهدای کشتی‌گیر به این ساختمان زیور دادند، این امر با همکاری مربیان و مدیران انجام شد، محدودیت‌هایی برای این امر داشتیم اما وقتی اسم شهدا آمد همکاری همه انجام شد.

مدیر مرکز مستندنگاری فدراسیون کشتی ادامه داد: تا به امروز حدود هزار و ۵۰۰ شهید کشتی‌گیر شناخته شدند، البته شاید برخی افراد دیگر بودند که شناسایی نشدند، همچنین ۱۷۴ وصیت‌نامه شهدای کشتی‌گیر به صورت کتاب منتشر شده است، همچنین ۱۷ کتاب دیگر در خصوص شهدای کشتی‌گیر در دست چاپ است.

جواهری تاکید کرد: نویسندگان و انتشارات همکاری خیلی خوبی با ما داشتند، کتاب‌ها قبل از انتشار با دو نویسنده فعال ادبیات پایداری مشورت می‌شود، همچنین ریاست فدراسیون همکاری خوبی در این امر داشت، ما غیر از پرداختن به زندگی شهیدان، به زندگی پهلوانان و پیشکسوتان این ورزش نیز می‌پردازیم‌.

گفتنی‌است سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی‌ است» ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها