چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
اجرای برنامه اهدای کتاب در شهرستان طارم

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طارم از اجرای طرح اهدای کتاب در طارم خبر داد و گفت: طرح اهدای کتاب به منظور گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی انجام گرفته و افراد می‌توانند کتاب‌های خود را به این مکان اهدا کنند تا در اختیار افراد دیگری قرار گیرد.

منوچهر شعبانی در گفت‌‎وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، با اشاره به اجرای طرح اهدای کتاب در شهرستان طارم گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف این طرح گسترش، توسعه و ترویج برنامه‌های کتابخوانی و تقویت زیر ساخت‌های فرهنگی و ترویج کتابخوانی در مناطق روستایی است.

وی با بیان اینکه این طرح در روستای دهنه و ونی‌سر برگزار و در قالب آن کتاب‎های مورد نیاز روستاهای هدف به اهالی اهدا شد، افزود: طرح اهدای کتاب به منظور گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی انجام گرفته و افراد می‌توانند کتاب‌های خود را به این مکان اهدا کنند تا در اختیار افراد دیگری قرار گیرد.

شعبانی ضمن تاکید بر ترویج کتابخوانی لزوم توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در روستاها و مناطق عشایری  و اندیشیدن تدابیر لازم برای توسعه برنامه‌های خلاقانه در حوزه کتاب در روستاها اضافه کرد: در همین راستا با همکاری کتابخانه‌های عمومی شهرستان مسابقه قصه‌خوانی و کتابخوانی برگزار می‌شود.

وی تشویق کودکان و نوجوانان با ایجاد فضای قصه‌گویی را از اهداف این مجموعه فرهنگی دانست و اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت‌های مختلف از روایت و سوال و جواب جذابیت بیشتری برای خردسالان و نوجوانان ایجاد کرده و در انتها با اهدای کتاب به افراد فعال در این مسابقه، روحیه کتاب و کتابخوانی در این افراد تقویت می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طارم همچنین از اجرای طرح معرفی کتاب‌های جشنواره رضوی و کتاب‌های فرهنگی و هنری خبر داد و گفت: خوشبختانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طارم توانسته است با این دست برنامه‌ها و نمایشگاه غرفه‌های عرضه کتاب‌های علوم قرآنی به اشاعه فرهنگ اسلامی بپردازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها