سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
کتاب «نصیریه» عقاید نصریه را در طول ۱۳ قرن گذشته تبیین می‌کند

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب کتاب «نصیریه» را یکی از بهترین آثار سال‌های اخیر در این زمینه معرفی کرد و گفت: کتاب «نصیریه» عقاید نصریه را در طول ۱۳ قرن گذشته تبیین می‌کند.

حجت‌الاسلام سید ابوالحسن نواب با حضور در نمایشگاه کتاب 1402  و رونمایی از کتاب «نصیریه تاریخ، منابع و عقاید» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: این کتاب یکی از بهترین آثاری است که در سال‌های اخیر در این زمینه منتشر شده است. کتاب «نصیریه تاریخ، منابع و عقاید» بیست سال وجه همت من بوده و من به همه کتاب‌ها و منابع این جریان دسترسی پیدا کردم و سفرهای متعددی به لاذقیه و روستاهای آن انجام دادند و با این جریان حشر و نشر داشتم.

وی اضافه کرد: به هرحال نصیریه در حال یک تحول هستند. اینها با یک دوگانه روبرو هستند، از یک طرف با مسئله میراث کهن خودشان و ادعاهای خطرناکی که ما آنها را قبول نداریم و از طرف دیگر حرکت به سمت جریان اعتدالی که خودشان را به جریان شیعه جعفری منتصب کنند. 

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب تصریح کرد: حرکتی از ۲۰۰ سال قبل صورت گرفته و شیعه‌های هفت امامی شیعه اثنی‌عشر شدند، کم کم به نظرم این تمایل در اقلیت‌های دیگر شیعی ایجاد شده که به این سمت حرکت کنند.

نواب تاکیدکرد: این یک حرکت طولانی است و ساده نیست و باید تلاش کرد. نباید کوچکترین تندروی در این زمینه انجام شود، اگر کوچکترین تندروی در این زمینه انجام شود چون ممکن است این حرکت اثر سلبی بگذارد.

وی افزود: این کتاب عقاید نصریه را در طول ۱۳ قرن گذشته تبیین می‌کند و بیان می‌کند در این ۱۳ قرن گذشته ماجرا به کجا رسیده است. امام موسی صدر در لبنان گفت‌وگویی با آنها شروع کرد و باب جدیدی آغاز شد که هنوز هم ادامه دارد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در پاسخ به حمایت انتشارات ادیان از چاپ آثار و استقبال از نویسندگان، یادآور شد: ما از آثار نویسندگان جدی و قوی حمایت می‌کنیم. اخیراً جناب آقای دکتر بشیر مجموعه ۱۲ جلدی دایره‌المعارف ارتباطات به ما پیشنهاد داد که آن را چاپ کردیم و جناب آقای دکتر سید محمدرضا بهشتی هم پیشنهادات جدیدی داشتند که به دنبال چاپ آنها هستیم. در مجموع به دنبال چاپ کتاب‌های ماندگار  هستیم و از چنین آثاری استقبال می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها