سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
تاریخچه‌ تا معماری معاصر با نشر «اول و آخر»

نشر «اول و آخر» با ۱۰ عنوان جدید به بخش دانشگاهی نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲ آمد.

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) نشر «اول و آخر» با ۱۰ عنوان جدید به بخش دانشگاهی نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲ آمد.
 
کتاب «معماری و خودتقلیدی» از لوسی هاسکینسون که به‌دست دکتر محسن کاملی و سیدشهاب صدری ترجمه شده، مطالعه‌ای روان‌کاوانه در مورد نقش ساختمان‌ها در شکل‌گیری و تخریب انسان است.

«هنراندیشی» اثر آنتوان برایمبوچه و ترجمه آیدا فقیر و حسین ریاحی، کتاب دیگری از این انتشارات است که برای دانشجویان رشته پژوهش هنر تبیین شده است.

کتاب بعدی این انتشارات «آشنایی با ارکان و اصول اساسی در معماری داخلی» است که به ارائه راهکارهایی آموزشی برای دانشجویان معماری داخلی می‌پردازد. نویسنده این کتاب دکتر هدیه دبیری و سجاد محمدیارزاده است.

«احساسات شبانه یک معمار» اثری از عرفان محمدی با مقدمه‌ای از سیامک پناهی، مطالبی در باب گفتار عشق و هنر است.

کتاب «مفاهیم و عناصر اثرگذار در معماری منظر» از اتابک صدر خردمند به معماری منظر و مفاهیم پنهان و تاریخچه پشت هر تفکر معماری می‌گذارد.

«معماری؛ فرم، فظا و نظم» از فرانسیس دی. کی. چینگ کتابی جامع در باب معماری است که توسط وحید شالی امینی، مهسا کامی شیرازی، روناک نجفی، لیلا زارع، مژگان رئوف رحیمی و الهه میرابی ترجمه شده است.

کتاب «معماری معاصر غرب» اثر پیام فرهمند، یادداشت‌ها و تأملاتی در باب فلسفه و هنر است که به رشته تحریر درآمده است.

عنوان بعدی کتابی تحقیقاتی از میرزاعلی شیدانه مرید و احسان شیدانه مرید است که «معماری مسکن معاصر از منظر اسلام» نام دارد.

«کشکول معماری» از افشین رضایی و «هویت‌ها» از کریس ابل و ترجمه محمدرضا سلیمانی، استادیار دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی نیز از چاپ‌جدید‌های این انتشارات است.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «آینده خواندنی‌ است» تا ۳۰اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و هم‌زمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها