جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
تشریح برنامه نشست‌های سومین روز نمایشگاه کتاب

سومین روز سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 35 نشست در حوزه‌های مختلف برگزار می‌‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، جمعه بیست و دوم اردیبهشت‌ماه در سومین روز از برپایی نمایشگاه کتاب، نشست‌ها و برنامه‌های متنوعی در بخش‌های کوشک کتاب، سالن جوایز کتاب‌های جمهوری اسلامی ایران، سرای ناشران داخلی، سرای کارگاه‌های آموزشی، سرای ملل، سینما کتاب، غرفه کتاب آراء، سرای علمی فرهنگی دانشگاهی و برای کودک و نوجوان، برگزار می‌شود.

برنامه‌های کوشک کتاب (سرای اصلی اهل قلم) به این شرح است: تازه‌های نشر تاجیکستان ساعت ۱۰:۳۰؛ روایت پیشرفت باحضور مهدی قزلی، سیدحسین رفیعی، یاسر عسکری ساعت ۱۳؛ بزرگداشت محمدرضا سرشار ساعت ۱۴:۳۰؛ متن‌خوانی رشید کاکاوند ساعت ۱۶؛ استندآپ کمدی کتاب نیما نافع ساعت ۱۷ و رونمایی کتاب از کتاب‌های «وقتی قرار شد بمانی» آزاده جهان احمدی و «از طرف فرزند کوچک شما» مکرمه شوشتری.

برنامه‌های سالن جوایز کتاب‌های سال جمهوری اسلامی ایران شامل این موارد است: جایزه کتاب سال، جایزه ادبی جلال آل‌احمد و جشنواره بین‌المللی شعر فجر به این شرح است: دیدار با شاعر ناصر فیض ساعت 10 و 30 دقیقه، «چرا همچنان جلال؟ روایت صد سالگی جلال‌آل» احمد محمدرضا زائری؛ بررسی تعاملات فرهنگی ایران و تاجیکستان به همراه رونمایی از کتاب زرافشان شعر با حضور دکتر علی اشرف مجتهد شبستری، دکتر ابراهیم خدایار و سفیر تاجیکستان نظام الدین زاهدی و برنامه ترجمه آثار دفاع مقدس با حضور امیربیک محمدی، کریم شنی و مریم حق روستا.

برنامه‌های گوشه نقد (سرای ناشران داخلی) برای فردا جمعه بیست و دوم اردیبهشت به این شرح است: رونمایی از کتاب صوتی «آینه» با حضور میثاق مهراب و مسیح لهراسبی  ساعت 10 و 30 دقیقه، نقد و بررسی رمان «من مهدی آذر یزدی هستم» با حضور هادی حکیمیان ابراهیم اکبری دیدگاه و علی‌الله سلیمی ساعت ۱۳؛ برنامه بزرگداشت مرحوم دکتر جعفری لنگرودی با حضور درویش‌زاده ساکت و عباس کریمی در ساعت 15؛ رونمایی از کتاب «شناخت گرایی» نوشته آزیتا افراشی و کتاب «عاقلان عاشقی کنند» نوشته مهرنوش هدایتی با حضور نویسندگان کتاب‌ها ساعت 17 و نشست تخصصی سبک زندگی و جمعیت با حضور حسین مروتی و حجت‌الاسلام علی گودرزی ساعت 18 و 30 دقیقه.

 سرای کارگاه‌های آموزشی جمعه در روز سوم نمایشگاه کتاب برنامه میزبان مخاطبان و بازدیدکنندگان نمایشگاه خواهد بود. آموزش نویسندگی خلاق با تدریس مانی محرابی، ساعت 10 و 30 دقیقه، کارگاه قصه‌نویسی برای کودکان دبستانی با ارائه مینا اجاق‌زاده  ساعت ۱۴ و کارگاه چگونه خاطره و یادداشت روزانه دفاع مقدس بنویسیم با ارائه جواد کامور بخشایش و کوثر دانش، ساعت ۱۷ برگزار می‌شود.

نشست‌های سرای ملل با این برنامه‌ها میزبان مخاطبان نمایشگاه کتاب تهران است: تلازم موضوعی حرفه‌ای و ساختاری در حوزه نشر عصر با حضور محمدباقر خرمشاد، داود عامری و محمد رجبی از ساعت 14 تا 15 و 30 دقیقه «نقد و بررسی کتاب ابن سینا، منطق، ایساغوجی: تصحیح جدید، ترجمه به انگلیسی و شرح کتاب مدخل شفای ابن سینا، تالیف سیلویا دیوینچنزو(برنده جایزه جهانی کتاب سال) با حضور محمود یوسف ثانی و محمد جواد اسماعیلی از ساعت 16 تا 17 و 30 دقیقه برگزار می‌شود. همچنین نشست «مخاطب‌شناسی ادبیات فارسی در کشورهای انگلیسی زبان» با حضور احسان عباسلو کریم شنی و رونمایی از کتاب‌های ترجمه و منتشر شده در موضوع انقلاب اسلامی و مقاومت از ساعت ۱۸ تا 19 و 30 دقیقه برگزار خواهد شد.

بخش سینما کتاب با اکران فیلم‌های سینمایی آب در ساعات ۱۰ تا ۱۲ فیلم پسر دلفینی و فیلم متولد آذر از ساعت ۱۴ تا ۱۶ همچنین فیلم کوتاه ب از ساعت ۱۷ تا ۱۹ میزبان بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب خواهد بود.
غرفه کتاب‌آرا با دو برنامه فونت و نشر (کاربرد امروزی فونت در صنعت نشر) با حضور مهدی ارشادی و حجت نوراللهی ساعت ۱۰ صبح همچنین نشست «فونت از طراحی تا کاربرد» با سخنرانی مهدی ارشادی و حجت نوراللهی در ساعت ۱۳ برگزار خواهد شد.
 
 سرای علمی فرهنگی دانشگاهی با سه نشست در روز جمعه سومین روز از برگزاری نمایشگاه کتاب میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. نشست نقد و بررسی «نگاهی به زیرساخت‌های حقوقی کارفرمایان و پیمانکاران» با حضور مصطفی سلیمانی فر امیر بابایی و عباس حقدوست در ساعت ۱۱ برگزار می‌شود. نشست تخصصی HSE و توسعه پایدار همراه با رونمایی از کتاب آلودگی هوا در محیط کار به همت انتشارات دانش بنیاد و با حضور محمد ثابتی، جهارمی و امیرحسین خوش اخلاق در ساعت ۱۴ برگزار می‌شود. همچنین نشست تخصصی حقوق و هنر با حضور علیرضا پور اسد آزاده ابراهیم‌زاده و حسین غفاری در ساعت ۱۶ برگزار می‌شود.

سرای کودک و نوجوان فردا جمعه بیست و دوم اردیبهشت‌ماه با 6 برنامه میزبان فرهنگ‌دوستان خواهد بود. نقد و بررسی کتاب‌های برگزیده کودک و نوجوان درباره شهید قاسم سلیمانی با حضور فهیمه شانه، کلر ژوبرت و خدابخش ساعت 10 30 دقیقه برگزار می‌شود. رونمایی و نشست کتاب پهلوان چشم عسلی با حضور سمیه سیدیان، ساعت 15 برگزار می‌شود.

نشست «چالش‌های پخش و توزیع برای ناشران کودک و نوجوان» با حضور امین شوشتری، مدیر فروش نشر شبگون، حقیقت مدیر فروش نشر آفرینگان و گنجی مدیر فروش ققنوس، ساعت 16 و 30 برگزار می‌شود. نشست «کارکردهای تربیتی قصه‌گویی و کتاب‌خوانی برای کودکان» با حضور نرگس سجادیه ساعت 17 و 45 برگزار می‌شود و نشست ساخت و ساز و تقویت احساس توانمندی در کودکان با ساخت اسباب بازی با حضور حمید رضا ذوالفقاری، ساعت ۱۹ برگزار می‌شود.
 
به گزارش ایبنا؛ به نقل از ستاد خبری و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی‌(ره) و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها