چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
ایجاد زمینه عضویت رایگان مددجویان در کتابخانه‌های عمومی زنجان

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به همکاری مشترک کمیته امداد و کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: در قالب تفاهم‌نامه مشترک زمینه عضویت رایگان مددجویان در کتابخانه‌های عمومی زنجان فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، روح اله صالحی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه مشترک با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: اداره کل کمیته امداد و کتابخانه‌های عمومی استان در قالب تفاهم‌نامه مشترک فعالیت‌های متعددی انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اهداف مشترک این دو ارگان افزود: استفاده از ظرفیت مشترک دو دستگاه در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی از جمله عضویت رایگان افراد تحت پوشش کمیته امداد در کتابخانه‌های عمومی، برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه از فضاها و امکانات دو دستگاه برای ارتقای فرهنگ کتابخوانی و ترویج نیکوکاری، انجام همکاری مشترک در برگزاری مسابقات کتابخوانی از جمله اقداماتی است که توسط این دو ارگان انجام می‌شود.

صالحی به سایر همکاری‌های مشترک این دو اداره کل هم اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های متقابل و با هدف تعامل و همکاری با مراکز فرهنگی و ترویج سنت‌های حسنه انفاق و احسان و نیکوکاری، اجرای برنامه‎های فرهنگی مشترک در قالب مسابقات فرهنگی، قصه‌گویی، مسابقات نقاشی و ایجاد مراکز نیکوکاری تخصصی فرهنگی در کتابخانه‌های مهم شهرستانی از دیگر فعالیت‌هایی است که با همکاری مشترک کتابخانه‌های عمومی و کمیته امداد استان زنجان قابل پیگیری است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان افزود: کمیته امداد استان زنجان علاوه بر کمک رسانی در رفع نیازهای اولیه مددجویان خود، برنامه امداد فرهنگی و اجتماعی را نیز در دستور کار قرار داده است و در این زمینه پتانسیل فرهنگی و اجتماعی کتابخانه های عمومی، بازوی توانمندی در تحقق پیشبرد اهداف فرهنگی این نهاد بوده است.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد نیز در قالب همکاری‌های مشترک نسبت به ساخت پروژه‌های فرهنگی از محل زکات پرداختی اقدام می‌کند، افزود: سال گذشته پروژه عمرانی از جمله مسجد، خانه عالم، حوزه‌های علمیه، کتابخانه، غسالخانه، حسینیه و فاطمیه به مبلغ ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان ساخته شده است.

صالحی همچنین از توزیع کتابچه‌‎های موضوعی زکات در کتابخانه‌های عمومی به منظور ترویج فرهنگ پرداخت زکات خبر داد و افزود: البته در تلاش هستیم که با برگزاری جشنواره‌های مرتبط از شهروندان دعوت کنیم که در این فریضه دینی مشارکت کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان نیز در این جلسه گفت: یکی از سیاست‌های نهاد کتابخانه های عمومی کشور علاوه بر وظیفه ذاتی خود یعنی ارائه خدمات کتابخانه ای به اقشار مختلف جامعه، ارائه خدمات فرهنگی مرتبط به عموم مردم به صورت عام و خاص است.

محمدرضاخانی افزود: این اداره کل آمادگی عضویت رایگان مددجویان تحت حمایت کمیته امداد در کتابخانه عمومی نزدیک محل سکونت، برگزاری مسابقات کتابخوانی و برگزاری نشست‌های کتابخوان متناسب با شرایط و گروه های سنی مختلف را در قالب همکاری مشترک با کمیته امداد دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 100 کتابخانه عمومی در استان زنجان فعال است، اضافه کرد:  از این تعداد 20 کتابخانه به صورت مشارکتی فعالیت دارند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: تمامی موسسات و سازمان‌های حقیقی و حقوقی که زیرساخت‌ها و بستر مورد نیاز کتابخانه‌ای داشته باشند، می‌توانند از حمایت این اداره کل برای راه اندازی کتابخانه مشارکتی بهره‌مند شوند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها