شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲
داوران جشنواره شعر رضوی در آذربایجان‌غربی اعلام شدند

دبیر هفدهمین جشنواره بین المللی شعر ترکی آذری رضوی گفت: داوران هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر ترکی رضوی در استان آذربایجان‌غربی مشخص شدند.

علیرضا نوروزی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، گفت: اسماعیل امینی، اسماعیل فرزانه و علی شهودی داوران بخش داخلی و مصطفی قلیزاده‌علیار داور بخش خارجی را به عنوان هیئت داوران بخش هفدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری معرفی کرد.

وی با توجه به تجارب  و سوابق داوران اتنخابی در حوزه‌ شعر و ادبیات گفت: قطعا داوران با انتخاب اشعار درخور شان حضرت ثامن الائمه، نقش موثری در اشاعه فرهنگ غنی رضوی خواهند داشت.

وی افزود: هفدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در نیمه اول خردادماه 1402به میزبانی آذربایجان‌غربی در سال جاری برگزار می شود.

نوروزی هدف از برگزاری شعر رضوی به زبان ترکی آذری را اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت (ع) و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآوردگان آثار حوزه فرهنگ رضوی عنوان کرد.

وی پرداختن به سیره و معارف رضوی، برداشت شاعرانه از روایات و معارف آسمانی زیارتنامه امام رضا (ع)، فضائل، مناقب و مدایح رضوی، پرداختن به احادیث و روایات رضوی و همچنین سیره و معارف مرتبط با حضرت فاطمه معصومه (س) را از محور‌های این دوره از جشنواره ذکر کرد.

به گزارش ایبنا؛ مصطفی قلی‌زاده، عَـليار، داور بخش شعر خارجی جشنواره رضوی ترکی پژوهشگر، نويسنده، شاعر و روزنامه نگار، داور جشنواره شعر رضوی ترکی مولف بیش از 30 جلد کتاب چاپی، ده‌ها مقاله پژوهشی در دایره المعارف تشیع و موسس «محفل فضولی خوانی» در حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی را در رزومه خود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها