شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
حضور 6 ناشر از لرستان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از حضور شش ناشر از لرستان در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان، منصور احمدی در نشست خبری، با اشاره به نقش مهم رسانه در جهاد تبیین گفت: رسانه‌ها در خط مقدم جهاد تبیین هستند و افزود: جریان فرهنگی سیال، آهسته و نامحسوس؛ اما تأثیرگذار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با بیان اینکه در حوزه مهندسی هنری حضور در جشنواره‌های هنری به همین اندازه تأثیرگذار است، افزود: در دهه فجر سال گذشته پنج جشنواره ملی فیلم جشنواره شعر، تئاتر، موسیقی فجر و جشنواره استانی هنرهای تجسمی فجر در استان برگزار شده است.

احمدی با اشاره به اینکه در جشنواره هنرهای تجسمی ۱۲۰ هنرمند، ۱۲ گروه موسیقی و ۱۸ گروه تئاتر حضور داشتند عنوان کرد: در حوزه شورای فرهنگ عمومی نیز هشت جلسه با رویکرد خاص برگزار شده که بیش از ۷۰ درصد مصوبات آن محقق شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به پروژه‌های عمرانی این اداره کل اشاره کرد و افزود: در ۱۰ سال اخیر این پروژه‌ها ناتمام مانده بودند.

وی با اشاره به اینکه تالار مرکزی خرم‌آباد از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰ تنها ۱۰ درصد پیشرفت داشته، اظهار کرد: این پروژه اکنون بیش از ۴۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هنرستان هنرهای زیبای گلدشت ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که می‌تواند یک پایگاه فرهنگی در جنوب شهر خرم‌آباد باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ادامه داد: سال گذشته برای اولین بار رویدادها و برنامه‌های قرآنی به صورت جامع در نقاط محروم برگزار و رویدادهای شهید سلیمانی، زیست عفیفانه و قرآنی نیز برگزار می‌شود.

وی به فعالیت ۴۸ مؤسسه قرآنی در  اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اشاره کرد و عنوان کرد: حمایت‌ها و ردیف اعتباری مشخصی برای حمایت از مؤسسات قرآنی وجود ندارد، برون‌سپاری فعالیت‌های قرآنی در اولویت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه سال گذشته ۴۰۴ عنوان کتاب در لرستان منتشر شده است، افزود: شش ناشر از لرستان در نمایشگاه کتاب 1402  حضور خواهند داشت.

احمدی با بیان اینکه پنج ناشر به صورت فیزیکی و مجازی، و یک ناشر به صورت مجازی حضور خواهد داشت گفت: تازه‌های نشر لرستان در نمایشگاه عرضه خواهند شد.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها