سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۹
کتاب «مسئله حجاب» شهید مطهری برخاسته از نیازهای امروز جامعه در حوزه حجاب است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان آذربایجان‌غربی گفت: کتاب «مسئله حجاب» شهید مطهری مسیر خاصی دارد و برخاسته از نیازهای امروز جامعه در حوزه حجاب و پاسخگوی این نیازها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، حجت الاسلام حسینی  ظهر سه‌شنبه، در مراسم گرامیداشت هفته معلم با موضوع نگاهی به کتاب مسئله حجاب استاد مطهری، گفت: شهید مطهری یک چهره حوزوی و فرهنگی بوده است و  آثار اساتیدی همچون شهید مطهری، علامه طباطبایی، آیت الله مصباح یزدی برای ما ماندگار هستند.

وی رمز ماندگاری شهید مطهری را دیندار واقعی بودن وی و اسوه اخلاق و رفتار، شاگردپذیری و استاد پذیری بجای ایشان عنوان کرد.

وی با اشاره به خصوصیات کتاب «مسئله حجاب» شهید مطهری گفت: این کتاب مسیر خاصی دارد و برخاسته از نیازهای امروز جامعه در حوزه حجاب و پاسخگوی این نیازها است و این کتاب موضوع محور نیست، بلکه مسئله محور است.

رئیسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان آذربایجان‌غربی ادامه داد: استاد مطهری تحلیل‌های عمیقی در این کتاب از لحاظ جامعه‌شناسی و روانشناختی داشته، اعتقادات فکری بروز و شناخت کامل با محیط دارد و در راستای این مسایل راهکار ارائه داده است.

وی با اشاره به مسئله حجاب، گفت: این موضوع را باید به‌عنوان یک مسئله اجتماعی ببینیم و تلاش مضاعف در این راستا داشته باشیم و در بستر دینی خیلی از مشکلات حل می شود.

حجت الاسلام حسینی گفت: شهید مطهری در این کتاب با تحلیل‌های روانشناختی و اجتماعی اول نیازها را بررسی می‌کند بعد راهکارهای براساس این نیازها را ارائه می‌دهد. زن سیمای زیبای الهی است و خودش باید در حفظ هویت تلاش کند.
 

در ادامه این نشست رضا ابراهیمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی، گفت: امروزه یکی از افراد تاثیرگذار جامعه معلمین هستند و معلمی که به‌عنوان شغل انبیاست باید خصلت‌های انبیا را هم داشته باشند.

وی با بیان اینکه جامعه امروز ما متاثر از معلمین است، ادامه داد: کودکان و نوجوانان ما با معلمین سروکار دارند و تربیت می‌شوند و می‌توان گفت نقش معلمان در تربیت بیشتر از والدین است و تربیت کنندگان آینده‌سازان ایران معلمان هستند و  این قشر تاثیر مستقیم در روح و روان دانش‌آموزان دارند. امروزه دشمن، نوجوانان و جوانان ما را هدف قرار داده است که باید قشر فرهنگی به این مورد توجه ویژه کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: در موضوع حجاب نقش معلمین و اساتید دانشگاه‌ها بسیار مهم است و باید در این راستا فرهنگ‌سازی مناسب صورت گیرد.

ابراهیمی افزود: شهید مطهری در کتاب «مسئله حجاب» فلسفه حجاب را در دوران‌ مختلف و دیدگاه اسلام را در آن موضوع به‌خوبی مطرح کرده است.
در ادامه، حجت الاسلام محمدپور، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری آذربایجان‌غربی نیز گفت: در موضوع مسئله حجاب باید روحانیت و دانشگاه‌هایی وارد عرصه شوند، در کشورهای غربی علارغم برخی پیشرفت‌های علمی و دانشگاهی در حوزه خانواده و جامعه کاملا به‌هم ریخته هستند.

وی افزود: شهید مطهری از جمله افرادی بود که در این حوزه فعال بوده و حقایق را به جامعه متصل می‌کردند و دنبال مسائل و مشکلات جامعه و ارائه راهکار برای این موضوع بودند.

در ادامه علیرضا نوروزی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت: شهید مطهری اسوه علم و تقوا بودند که باید الگوی همه در کار و زندگی باشند.

به گزارش ایبنا؛در پایان این مراسم چند تن از شاعران به ارائه شعر در مورد هفته معلم و حجاب پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها