یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
مطالعه کتاب «تجزيه و تحليل شغل» در فرآيند آموزش و توسعه‌ نيروی انسانی مفید است

رضا درخشنده، مؤلف جوان ایلامی درخصوص کتاب تازه‌اش گفت: مطالعه مراحل هشت‌گانه كارمنديابی و فرايند انتصاب و انتخاب، آموزش و توسعه‌ نيروی انسانی، ارزيابی عملكرد، طراحی شغل، گروه‌بندی كارها، تفويض اختيار در کتاب تجزیه و تحلیل شغل، مفید خواهد بود.

رضا درخشنده، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام گفت: كتاب «تجزيه و تحليل شغل» شامل اهداف سازمانی و تنظيم استراتژی كلی اهداف، تجزيه و تحليل شغل و تعاريف آن است و مطالعه آن می‌تواند در مراحل هشت‌گانه كارمنديابی و فرايند انتصاب و انتخاب، آموزش و توسعه‌ نيروی انسانی، ارزيابی عملكرد، طراحی شغل، گروه‌بندی كارها و تفويض اختيار مفید واقع شود.
 
وی ادامه داد: این کتاب در هفت فصل شامل مديريت منابع انسانی، فرايند و اهميت تجزيه و تحليل، آموزش و توسعه‌ نيروی انسانی، ارزيابی عملكرد، سازماندهی و تعيين مشاغل مورد تجزيه و تحليل، جمع آوری اطلاعات شغلی روش‌های تجزيه و تحليل، تحليل اطلاعات جمع آوری شده، طراحی شغل، تنظيم شرح شغل و شرايط احراز تدوين شده است.
 
مولف کتاب «ساختار سازمانی» ادامه داد: در این کتاب به بازنگری دانش و انتخاب عاملان شغل، وظايف و مسئوليت‌ها، روش‌های تجزيه و تحليل داده‌های مصاحبه، پرسش‌نامه‌ها، پرسش‌نامه‌ توصيف مشاغل مديريتی، تجزيه و تحليل چندروشی يا تركيبی، تجزيه و تحليل شغل با رويكرد شايستگي محور پرداخته شده است.
 
درخشنده گفت: اعتبار تجزيه و تحليل شغل و نظريه‌های مختلف از جمله نظريه آزمون سنتی و نظريه‌ تعميم پذيری ويژگي‌های ساختار كار و اجرای فعاليت های گروهی، مديريت علمی (روش‌های حركت سنجی و زمان سنجی)، نیز از بخش های این کتاب است.
 
وی ادامه داد: در این اثر، روش های سيستمی و انگيزشی و روش مبتنی بر ويژگي‌های عامل انسانی و بسياری ديگر از روش های علمي و رايج در تجزيه و تحليل شغل به صورتی جامع قيد شده كه می‌تواند در ادارات، سازمان ها و مديريت های گوناگون مورد استفاده گيرد.
 
به گزارش ایبنا رضا درخشنده، متولد 1361 در ایلام، کتاب تجزيه و تحليل شغل را در انتشارات درخشنده، در 184 صفحه و به قیمت 70 هزارتومان در سال1401 منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها