دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۸
«هجده دانه خرما» و قصه خوابی عجیب

کتاب «هجده دانه خرما» به قلم علی باباجانی و تصویرگری امیر نساجی از سوی کتاب‌های پروانه (واحد کودک‌ونوجوان انتشارات به‌نشر) منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ کتاب «‌‌‌‌‌‌‌‌هجده دانه خرما؛ قصه‌ای از‌ زندگی امام رضا(ع)» یکی از کتاب‌های مجموعه «‌‌‌‌‌‌‌‌هشتمین ستاره» است و علی باباجانی در آن، قصه‌ای از امام رضا(ع) روایت می‌کند. در این کتاب، داستان خرماهایی را می‌خوانیم که باغبان آنها را می‌چیند‌. آنها به خواب ابوحبیب می‌روند و در خواب به دیدار پیامبر(ص) نائل می‌شوند. زمانی که امام رضا(ع) به مشهد می‌رسند، ابوحبیب آنها را به مسجد می‌برد و خرماها در آنجا آن حضرت را ملاقات می‌کنند. آنها خود را خوشبخت می‌دانند که در خواب و بیداری پیامبر(ص) و امام رضا(ع) را زیارت کرده‌اند.
 
علی باباجانی متولد سال 1352 در اراک است که ادبیات فارسی خوانده. وی نویسنده، بازنویس، شاعر، پژوهشگر، مدرس و منتقد است. باباجانی سردبیر مجله سنجاقک، کارشناس ادبی مجله روزهای زندگی بچه‌ها و عضو شورای شعر رشد نوآموز بوده است و همکاری مستمر با نشریات کودک و نوجوان دارد.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
«من به بالای سرم نگاه کردم. یک فرشته‌ی مهربان دیدم. سبد خرماها را از جا بلند کرد. چند خرما به پایین سبد افتادند، اما من سرجای خودم ماندم. احساس کردم دارم پرواز می‌کنم. خیلی زود و تند رفتیم پیش یک مرد که خواب بود. فرشته ما را به خواب آن مَرد برد.»
 

کتاب‌های پروانه (واحد کودک‌ونوجوان انتشارات به‌نشر) کتاب‌ «هجده دانه خرما» نوشته علی باباجانی با تصویرگری امیر نساجی را با شمارگان 2 هزار نسخه و به بهای 20 هزار تومان عرضه کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها