پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۷
هنرمندان برتر فراخوان نمایشنامه‌نویسی«رنگین کمان» در ارومیه معرفی شدند

هنرمندان برتر نمایشنامه نویسی«رنگین کمان» در ارومیه از 11 شهرستان حائز رتبه شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در استان آذربایجان‌غربی، علیرضا نوروزی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، ظهر پنج‌شنبه، در مراسم اختتامیه نمایشنامه‌نویسی«رنگین کمان » گفت: اول باید نمایشنامه‌نویس پرورش دهیم. و فراخوان تولید نمایشنامه «رنگین کمان» از برنامه‌های واحد نمایش حوزه هنری آذربایجان‌غربی برای تولید متن‍های نمایشی فاخربا موضوع « اقوام و مذاهب مختلف در استان آذربایجان‌غربی و مصادیق همزیستی و سبک زندگی این اقوام در شمال غرب ایران» است.

وی در ادامه با اشاره به جشنواره عکس نماز« ویژه روابط عمومی‌ها» نیز گفت: به موضوع عفاف و نماز قرآن تاکید بسیار شده است و برگزاری چنین جشنواره‌هایی باعث ایجاد رقابت سالم بین عکاسان خبری شده است.
 
نوروزی گفت: ۱۴۶ اثر با مسابقه عکس نماز ویژه روابط عمومی‌های استان آذربایجان‌غربی از دستگاه‌های اجرایی مختلف به دبیرخانه ارسال شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه نتایج مسابقه (12 اسفندماه)  طی نشستی با هیئت داوران اعلام شد و ۳ شرکت کننده فرحناز محمدزاده از علوم پزشکی، حجت فیروزبخت از  استانداری و حسین حلمی از دادگستری به ترتیب رتبه اول تا سوم را کسب کرده‌اند.

در ادامه این مراسم، احد هوشمند قره‌باغ، رئیس حوزه هنری استان آذربایجان‌غربی در این خصوص با اشاره به اهداف و اولویت‌های این فراخوان نمایشی در معرفی مفاخر، وقایع تاریخی و مصادیق همزیستی در استان آذربایجان‌غربی گفت : در نخستین دوره «فراخوان تولید نمایشنامه رنگین کمان» ۴۰ عنوان طرح نمایشنامه توسط ۲۳ هنرمند تولید و به دبیرخانه این فراخوان در شهرستان ارومیه ارسال شده بود.

وی افزود: آثار هنرمندان ۱۱ شهرستان از جمله ارومیه، خوی، میاندوآب ، سلماس، قزوین، شیراز، زنجان، ازنا ( لرستان )، قروه، رشت و مشهد با تولید نمایشنامه‌هایی به زبان‌های «ترکی آذربایجانی و فارسی » در این فراخوان با موضوع‌های مختلف «اجتماعی، اتحاد اقوام، دفاع مقدس، دریاچه ارومیه و تاریخی» حضور داشتند.

این مسئول ادامه داد:بر اساس بیانیه هیئت داوران « علی حسینقلی زاده» از شهرستان خوی رتبه اول ، « روشنک ذوالفقاری » از ارومیه رتبه دوم و « آرزو بهرامی» از زنجان رتبه سوم نخستین فراخوان تولید نمایشنامه رنگین کمان را به دست آوردند.

وی گفت: همچنین براین اساس« شهریار نی ریز نقدهی» از شهرستان نقده ،« بهرنگ منتخبی » از ارومیه و « پری محمدزاده » از شهرستان چایپاره نیز به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا سوم بخش تقدیر این دوره از فراخوان رنگین کمان در ارومیه شدند.
 



 
به گزارش ایبنا؛ همزمان با اختتامیه نمایشنامه‌نویسی«رنگین کمان » در ارومیه، مراسم اختتامیه فراخوان جشنواره عکس نماز« ویژه روابط عمومی‌ها» در ارومیه نیز معرفی شدند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها