چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۱
هزینه حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب برای ناشران استانی بالا است

مدیر انتشارات «شایسته» در تبریز گفت: باتوجه به هزینه‌های بالا، شرکت‌ در نمایشگاه کتاب تهران برای ناشران شهرستانی مقرون به‌صرفه نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌شرقی، محمدزارع با اشاره به سختی‌های حضور ناشران استانی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: هزینه شرکت در نمایشگاه کتاب تهران بالا است و باتوجه به اینکه فروش ناشران نسبت به سال‌های قبل کاهش دارد، از حضور در این رویداد بزرگ فرهنگی منصرف شدم.
 
وی با اشاره به تجربه خوش سال‌های قبل از کرونا در نمایشگاه بین‌المللی کتاب گفت:
حال و هوای این نمایشگاه در مصلای امام خمینی(ره) تهران قابل وصف نیست.

مدیر انتشارات شایسته با تاکید بر اینکه ناشران با مشکلات بسیاری دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند، افزود: قیمت‌ کاغذ در چند سال اخیر به شدت بالا رفته است، برای همین است که سال به سال تیراژ کتاب‌ها کمتر می‌شود.



 وی با تاکید بر اینکه بعد از شیوع ویروس کرونا کتابفروشان آسیب‌پذیرتر از قبل شده‌اند، افزود: تعطیلی‌های مکرر در دوران کرونا، ضربه بزرگی به کتابفروشی‌های تبریز زد؛ چرا که بسیاری از مردم که نمی‌توانستند منتظر بازگشایی کتابفروشی‌ها شوند، کتاب‌های درخواستی خود را از سایت‌های بزرگ به‌صورت آنلاین می‌خریدند. البته این ایراد به کتابفروشی‌های شهرستانی وارد است که تابه‌حال نتوانسته‌اند خودشان را در فضای مجازی بشناسانند.

 زارع تاکید کرد: به‌مرور زمان با افزایش خرید اینترنتی کتاب، از درآمد کتابفروشی‌ها کاسته شده، در نتیجه به تبع آن دسترسی مردم به کتابفروشی‌ها در مواقع ضروری کمتر می‌شود. بگذریم از اینکه هزینه ارسال کتاب از طریق فروش اینترنتی به نوعی هزینه‌ای اضافی به خریدار تحمیل می‌کند.
 
وی گفت: اگر اقتصاد صنعت نشر همچنان مانند گذشته رونق داشت، قطعا حضور در نمایشگاه کتاب 1402 کتاب خالی از لطف نبود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها