دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
«یک دانه توت‌فرنگی» داستانی جذاب با موضوع امانت‌داری منتشر شد

«یک دانه توت‌فرنگی» داستانی جذاب با موضوع امانت‌داری از سوی به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این اثر به نویسندگی یگانه مرادی‌لاکه با تصویرگری سحر فرهادروش به آیه 58 سوره نساء اشاره دارد: «خدا به شما فرمان می‌دهد که امانت‌ها را به صاحبانشان پس دهید.»

داستان با آوردن و به امانت گذاشتن ظرف توت‌فرنگی برای همسایه خرگوش کوچولو به نام گوشو خرگوشه شروع می‌شود که برادر گوشو سعی می‌کند از توت‌فرنگی‌های داخل ظرف بردارد؛ اما گوشو خرگوشه مانع او می‌شود که بالاخره بدون دست‌درازی این دو خرگوش، امانت را تحویل صاحب آن می‌دهند.

بهترین روش برای آموزش مسائل گوناگون به کودکان بهره‌گیری از داستان‌ها و زبان غیرمستقیم است؛ چرا که ارتباط کودکان با داستان‌ به درک بهترشان از مساله کمک می‌کند، در این داستان اخلاقی کودک از طریق هم‌ذات‌پنداری با شخصیت‌ها با مفهوم امانت‌داری آشنا می‌شوند که در دین اسلام به رعایت آن تاکید شده است.

در گزیده‌ای از کتاب می‌خوانیم: «یک سبد توت‌فرنگی خوشمزه و دو تا بچه خرگوش توپولو. لپو می‌خواهد توت‌فرنگی‌ها را بخورد؛ اما گوشو می‌گوید: «نه این توت‌فرنگی‌ها مال ما نیست... .»

کتاب «یک دانه توت‌فرنگی» در 16 صفحه مصور رنگی همراه با تصاویر زیبا در قطع رحلی شمارگان 2 هزار نسخه منتشر شده و با قیمت 18 هزار تومان در کتابفروشی‌های به‌نشر در مشهد و سراسر کشور در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. هم چنین افراد می‌توانند با مراجعه به سایت فروش اینترنتی کتاب به‌نشر به آدرس www.behnashr.com درخواست ارسال کتاب به شماره 09027652008 این کتاب را تهیه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها