دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
هنر برگرفته از مکتب الهی فضای جامعه را اعتلا می بخشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: هنر برگرفته از مکتب الهی، به عنوان هنری مقدس فضای جامعه را اعتلا می بخشد و ترسیم کننده شرایط روز جامعه است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، علی هوشمند در آیین تجلیل از چهره‌های فرهنگی و هنری استان ایلام در حوزه‌های مختلف گفت: جامعه هنری و هنرمندان سرمایه بی‌بدیل و بی‌مانند و یک هدیه ناب و منحصر به فرد از سوی پروردگار برای بشریت هستند.
 
این مسئول فرهنگی اظهارکرد: هنر انقلاب اسلامی با تاسی از پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یک جریان فکری در سطح جهان و به ویژه در میان آزادی‌خواهان و نهضت‌های آزادی‌بخش دنیا یک گفتمان جدید را شکل داد.

وی با اشاره به هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، مکتب هنری نوینی در ادبیات ایران با درون مایه حماسه و ایثار، پایداری، مقاومت و دفاع مقدس در میان جامعه هنرمندان متعهد شکل گرفت و هنر انقلاب اسلامی به عنوان یک هنر متعهدانه با ارزش‌ها و کرامت‌های انسانی، حرکتی نوین و جهانشمول شده است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام خاطرنشان کرد: شهید سیدمرتضی آوینی یکی از برجسته‌ترین هنرمندان متعهد با زیستن و تفکری هنرمندانه بود که یک اثری پاکیزه و خدایی چون «روایت فتح» را خلق و ماندگارکرد و راز ماندگاری اثر هنری «روایت فتح» برگرفته از دل و با تلفیقی از کلام فلسفی و نگاه هنری شهیدآوینی بود که بعد از گذشت دهه‌ها همچنان این اثر فاخر می‌درخشد.
 
هوشمند ادامه داد: هنر برگرفته از مکتب الهی، به عنوان هنری مقدس فضای جامعه را اعتلا می‌بخشد و ترسیم کننده شرایط روز جامعه است.
 
در این آیین روح الله‌ اکبری فیلمساز و مستندساز به عنوان هنرمند شاخص سال استان انتخاب و معرفی و از سه پیشکسوت و از 50 هنرمند در حوزه های مختلف تجلیل شد.
 
 این آیین با همکاری و هم‌افزایی، ادارات‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، حوزه هنری استان، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و بسیج هنرمندان در سالن اجتماعات حوزه هنری برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها