چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
افزایش 4 هزار متر به فضای نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب تهران 1402

دربخش رواق شرقی مصلا بزرگ امام خمینی(ره) حدود ۴ هزار متر فضا برای برگزاری سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، فعالیت‌های کمیته اجرایی و رفاهی سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در آستانه برگزاری بزرگترین رویداد فرهنگی کشور در مصلا بزرگ امام خمینی(ره) آغاز شده است. بعد از مشخص شدن مصلای بزرگ امام خمینی‌(ره) به‌عنوان محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران، با توجه به تجربه انباشته متولیان برگزاری بزرگترین نمایشگاه منطقه خاورمیانه، کمیته اجرایی و رفاهی سی‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، فعالیت خود را آغاز کرده است؛ بنابراین از هفته دوم فروردین‌ماه، ستاد اجرایی نمایشگاه در مصلا مستقر شد و بخش فنی نیز فعالیت‌های خود را دنبال می‌کند.

بزرگترین رویداد فرهنگی کشور، فقط به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امکان‌پذیر نیست؛ به‌عبارت دیگر بیش از ۷۰ سازمان و نهاد با نمایشگاه همکاری دارند و به‌عنوان دستگاه همکار با ستاد همراهی می‌کنند. به‌عنوان مثال، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با روسای دستگاه‌های مختلف مکاتباتی داشته است از‌جمله با شهردار تهران مکاتبه‌ درخواست شده که همه معاونت‌ها و بخش‌های مختلف در برگزاری این رویداد مشارکت داشته باشند.

براساس پیگیری‌های خبرنگار ایبنا؛ معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مکاتباتی با شورای اسلامی شهر تهران داشته و درخواست کرده جلسات کمیسیون فرهنگی با حضور اعضا و بخش‌های مختلف برگزار شود تا براساس آن تقسیم وظایفی انجام و کارها دنبال شود.  

با توجه به تنوع فعالیت‌های نمایشگاه کتاب تهران، ضروری است که سازمان‌ها و ادارات مختلف در برگزاری آن نقش داشته باشند و پیش‌بینی می‌شود، این دوره همکاری‌ها گسترده‌تر شود. قائم‌مقام‌ نمایشگاه در زمینه بحث جانمایی کلان بخش‌های مختلف بررسی‌های لازم را انجام داده است؛ بنابراین بلافاصله بعد از پایان نمایشگاه بین‌المللی قرآن، فاز اجرایی برگزاری سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه قرآن کریم آغاز می‌شود.  

به‌دنبال پیگیری خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران ایبنا؛ با توجه به ساخت و سازهایی که در فضای مصلا، در بخش رواق شرقی حدود ۴ هزار متر فضا به مجموعه اضافه شده است؛ همچنین تلاش می‌شود از دو طبقه فضای رواق غربی و‌ سه طبقه رواق شرقی در جانمایی بخش‌ها و ناشران استفاده شود. افزایش امکانات رفاهی از‌جمله دسترسی‌ها برای مخاطبان و ناشران در سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از‌جمله مهم‌ترین برنامه‌های متولیان برگزاری نمایشگاه است.

به گزارش ایبنا؛ سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۲۰ تا ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها