شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
افزایش 42 درصدی بازدیدکنندگان از خانه‌موزه سیمین و جلال و اخوان‌ثالث

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران به بازدید 5هزار و 700 نفر از شهروندان در ایام نوروز از خانه موزه سیمین و جلال و خانه موزه اخوان ثالث اشاره کرد و گفت: شهروندان به مدت 7 روز از این مجموعه‌ها بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، وحیدرضا انارکی‌محمدی با اشاره به اینکه روزانه بیش از 800 نفر از این دو خانه موزه بازدید کردند، گفت: از 5 تا 11 فروردین ماه 5 هزار و 700  نفر از شهروندان خانه موزه‌های سیمین و جلال و اخوان‌ثالث را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کردند که این امر نشانه اقبال اهالی فرهنگ و اقشار مختلف جامعه از مراکز فرهنگی است.

وی با بیان این مطلب که از این تعداد 800 نفر به صورت رایگان از این مجموعه‌ها بازدید کردند، افزود: نسبت به سال گذشته شاهد افزایش 42 درصدی بازدیدکنندگان (هزار و 700 نفر)  از مجموعه‌های خانه موزه سیمین و جلال و اخوان ثالث بودیم.

انارکی‌محمدی بیان کرد: حفظ و نگهداشت این آثار ملی، با برگزاری نشست‎ها و اتفاق‌های ادبی و فرهنگی می‌تواند در شعر و ادبیات معاصر تاثیرگذار بوده و به مکانی برای فعالیت‌ها و تولیدات خلاق فرهنگی هنری تبدیل شود.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه بزرگداشت مفاخر هر کشوری نمایش فرهنگ و شکوه آن کشور است، ادامه داد: با برنامه‌ریزی مناسب و دقیق، می‌توان هرچه بهتر و بیشتر از این ظرفیت برای ارتقای سطح فرهنگ جامعه استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه خانه موزه مشاهیر و نویسندگان، اصالت و هویت شهرها محسوب می‌شوند، گفت: یکی از رویکردهای اصلی شرکت توسعه فضاهای فرهنگی، سال 1402 حفظ، احیا و بهره‌برداری هرچه بهتر از خانه مشاهیر است.

انارکی محمدی با تاکید بر لزوم توجه به بهره‌برداری خلاقانه و اقتصاد فرهنگی خانه موزه‌ها، به ضرورت حفظ ارزش‌های تاریخی و هویت فرهنگی این مجموعه‌ها اشاره کرد و گفت: با در نظر گرفتن برنامه‌های خلاقانه و خوب می‌توانیم تعداد مراجعان و مخاطبان به خانه موزه‌ها را افزایش دهیم.

به‌گفته مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، خانه جلال آل‌احمد و سیمین دانشور در برگیرنده همه آثار پژوهشی و تحقیقاتی، یادمان‌ها، هدایا، دست‌نوشته‌ها، کتاب‌ها و مجلات، تصاویر و فیلم‌ها و گفت‌وگوها و دیگر آثار مادی و معنوی مرتبط با جلال و سیمین است که توسط تیم‌های تحقیقاتی، ادیبان، فرهیختگان، دانشمندان، نزدیکان، آشنایان و دوستان جلال و سیمین در اختیار این مجموعه قرار گرفته تا به صورت یکپارچه، منسجم و متمرکز به پویشگران ادبی و علمی و همچنین بازدیدکنندگان عمومی و علاقه‌مند به جلال و سیمین، امکانات وسیعی را برای آشنایی، شناخت شخصیت و دیدگاه جلال و سیمین دانشور ارائه کند.

وی با اشاره به اینکه مرمت و بازسازی منزل جلال آل‌احمد و سیمین دانشور و اخوان‌ثالث با حفظ هویت این بناهای فرهنگی و مطابق با اصول علمی مرمت ابنیه تاریخی انجام شده است، گفت: این مجموعه‌ها از قابلیت‌های لازم برای تبدیل شدن به پاتوق فرهنگی برای اهالی هنر و ادبیات برخوردارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها