شنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۸
سفر رئیس دفتر شعر و ادب حوزه هنری به لرستان / برپایی نمایشگاه پوستر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در تشریح برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی این اداره کل از برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در استان خبر داد.

منصور احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در لرستان در تشریح برنامه‌های هفته هنر انقلاب این اداره کل گفت: سنت پسندیده نام‌گذاری ایام هفته با هدف گرامی‌داشت مناسبت‌های مهم اسلامی و ملی، یکی از کارهای بسیار خوبی است که در حد خود به ماندگار شدن خاطره وقایع ارزشمند کمک می‌کند.

وی ادامه داد: ۲۷ فروردین که به نام «روز هنر انقلاب اسلامی»، پس از شهادت هنرمند متعهد و بسیجی، شهید سید مرتضی آوینی نام‌گذاری شده است نیز یکی از همین کارهای نیک و پسندیده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه شهید آوینی در مسیر به فعلیت رساندن ارزش‌ها و احکام اسلامی در قالب هنر خدمات ارزنده کم نظیری را در عرصه های گوناگون و گسترده هنر داشته است، افزود: برنامه‌های مختلفی در سطح استان به مناسبت هفته هنر انقلاب و در جهت بازشناسی اندیشه‌های راهگشای این هنرمند متعهد انقلابی به نسل کنونی تدارک دیده شده است.

احمدی گفت: نمایشگاه پوستر آثار هنرمند انقلابی «سیدحسن موسوی» (چهره سال هنر انقلاب در سال ۱۴۰۰)  ۲۰ فروردین ساعت ۱۱ صبح در نگارخانه هژبر مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی لرستان افتتاح می‌شود و تا ۲۶ فروردین دایر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به سفر رئیس دفتر شعر و ادب حوزه هنری کشور به لرستان اشاره کرد و افزود: شنبه ۲۶ فروردین نشست شاعران استان با آقای علی داودی با عنوان «نگاهی به شعر انقلاب اسلامی» ساعت ۱۰صبح در سالن شهید حیدریان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این اداره کل در برنامه‌های ستاد هفته هنر انقلاب همچون تقدیر از هنرمندان انقلاب استان مشارکت دارد افزود: برنامه‌های مختلفی همچون نشست‌های ادبی، رونمایی کتاب، شب شعر،  اجرای گروه‌های سرود، تقدیر از هنرمندان انقلابی در شهرستان‌های مختلف استان از سوی ادارات فرهنگ و ارشاد شهرستان‌ها نیز در نظر گرفته شده که در این هفته اجرا خواهند شد.
 
  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها