چهارشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵
زمینه تحقق شعار «رشد تولید» در حوزه چاپ با تامین مواد اولیه و ورود تجهیزات فراهم می‌شود

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران درباره شعار سال 1402، عنوان کرد: رفع موانع تامین مواد اولیه همچنین رفع مشکلات واردات دستگاه‌های چاپ به کشور می‌تواند زمینه رشد تولید در حوزه چاپ و نشر را فراهم کند.

احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، با اشاره به نامگذاری سال 1402 از سوی مقام معظم رهبری به نام «مهار تورم و رشد تولید»، گفت: توجه به تأمین مواد اولیه مورد نیاز صنعت چاپ، همچنین حل مسئله واردات ماشین‌آلات و دستگاه‌های صنعت چاپ، از‌جمله زمینه‌های اساسی برای تحقق شعار سال در حوزه چاپ و نشر است.     

وی ادامه داد: بخش عمده مواد اولیه مورد نیاز صنعت چاپ وارداتی است و بخش زیادی از فعالان حوزه چاپ و حتی نشر در این حوزه با مشکلات جدی روبه‌رو هستند و رفع موانع واردات آن می‌تواند به رشد تولید در این صنعت کمک زیادی کند.
 
ابوالحسنی با بیان اینکه امروزه دنیا در بخش چاپ و بسته‌بندی روز به روز درحال توسعه و پیشرفت است، افزود: ایران به‌عنوان یکی از قطب‌های مهم منطقه در حوزه چاپ و نشر باید بتواند همپا با کشورهای همسایه از فناوری‌های روز و مدرن بهره‌مند باشد و به‌نظرم تسهیل در واردات دستگاه‌های چاپ ‌می‌تواند به رشد تولید منجر شود.
 
وی با تأکید بر افزایش صادرات به‌عنوان یکی از راه‌های اساسی برای رشد تولید در صنعت چاپ و نشر گفت: باید زمینه‌های صادرات صنعت چاپ به کشورهای همسایه، منطقه و حتی بین‌الملل فراهم و برخی موانع موجود در این بخش برداشته شود تا بتوانیم نقش مهمی در بازار منطقه داشته باشیم؛ زیرا توان این کار به خوبی در میان واحدهای صنفی منطقه وجود دارد اما برخی امکانات محدود هستند.
 
ابوالحسنی همچنین به دیدار دو روز قبل جمعی از اصناف با محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی اشاره و عنوان کرد: در این دیدار به طرح مسائل و دغدغه‌های خود در حوزه صنف چاپ و سایر صنوف اشاره کردیم و خواستار حمایت مجلس شورای اسلامی در بحث قانونگذاری‌ها شدیم.
 
به گفته وی، در صورتی که مجلس و دولت و اصناف در کنار هم قرار گیرند و با طرح مسائل و مشکلات موجود به دنبال راهکار برای حل مشکلات و رفع موانع باشند، به‌زودی شاهد تحقق منویات مقام معظم رهبری در بحث شعار سال 1402 در حوزه رشد تولید خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها