سه‌شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۸
توقف فعالیت کتاب‌فروشی خوارزمی موقت است

مدیرعامل «بنیاد کتاب» درباره پلمب کتاب‌فروشی خوارزمی با تشریح دلایل پلمب کتاب‌فروشی خوارزمی گفت: به نظرم تعطیلی کتاب‌فروشی، مدت کوتاهی ادامه داشته باشد و در عرض یک هفته تعیین تکلیف شود.

مجد‌‌الدین معلمی، مدیرعامل «بنیاد کتاب» سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره پلمب کتاب‌فروشی «خوارزمی» گفت: با توجه به وجود اختلاف قدیمی، در گفت‌و‌گو با اتحادیه ناشران و کتاب‌‌فروشان، کارگزار و سازمان تبلیغات اسلامی به این نتیجه رسیدم، حکم قاضی تعیین‌کننده باشد.
 
وی با تاکید براعتقاد طرفین درباره مالک کتاب‌فروشی، گفت: تردیدی نسبت به مالکیت انتشارات خوارزمی بر این کتاب‌‌فروشی وجود ندارد؛ به‌عبارت دیگر همه می‌دانند که کتاب‌فروشی جزو اموال این انتشارات و جزو اموال فروشگاه‌های معتبر راسته کتاب است و در چند ماه گذشته تلاش داشتیم حتی یک روز هم این کتاب‌فروشی بسته نشود.
 
معلمی به درخواست کارگزار کتاب‌فروشی خوارزمی اشاره و بیان کرد: ایشان، بابت 40 سال فعالیت در این کتاب‌‌فروشی، در قبال 4 دهه فعالیت، درخواست مالی دارد اما با توجه به اینکه مدرکی در اختیار نداشت، ترجیح دادند از طریق دادگاه پیگیری کند تا سندی داشته باشند. پیش‌بینی می‌کنم، توقف فعالیت کتاب‌فروشی خوارزمی، طولانی نخواهد شد.
 
مدیرعامل «بنیاد کتاب» سازمان تبلیغات اسلامی در توضیح  بیشتر مطالبه کارگزار کتاب‌فروشی خوارزمی، بیان کرد: از20 سال پیش، بین سهامداران انتشارات خوارزمی، اختلاف وجود داشت. درنهایت سه سال پیش، دادگاه به نفع سازمان تبلیغات اسلامی که نزدیک به 60 درصد سهام انتشارات خوارزمی را در اختیار دارد، مجمع عمومی آن را برگزار کند. در نتیجه برگزاری مجمع عمومی، مدیر‌عامل جدید منصوب شد. یکی از اموال انتشارات، کتاب‌‌فروشی است که از حدود 4 دهه گذشته بدون قرار‌داد مکتوب، تقریبا در اختیار کارگزار فعلی قرار دارد؛ البته ایشان ادعایی بابت مالکیت کتاب‌فروشی ندارند، صرفا معتقدند، بابت 4 دهه فعالیت، باید از حق سنوات بهره‌مند شوند؛ بنابراین اسناد و مدارک مرتبط با اجاره را مطالبه کردیم که در اختیار نداشتند؛ بنابراین هر دو طرف ترجیح دادند، فروشگاه کتاب خوارزمی با نظر قانون تعطیل، از اموال کتاب‌‌فروشی صورت‌برداری، و حق و حقوق ایشان، قانونی پرداخت شود.
 
معلمی ادامه داد: با توجه به اینکه صورت‌برداری اموال کتاب‌فروشی زمان‌بَر است و باید از طریق شرکت حسابرسی دیگری انجام شود، ترجیح کارگزار کتاب‌فروشی این بود که قانون، حکم کند و تفاهمی انجام نشود. به نظرم تعطیلی کتاب‌فروشی، مدت کوتاهی ادامه داشته باشد و در عرض یک هفته تعیین تکلیف شود؛ اما مساله حقوقی سازمان و موضوع حق و حقوق کارگزار کتاب‌فروشی زمان‌بَر است که البته به فعالیت کتاب‌‌‌فروشی مربوط نیست. امید‌واریم به زودی جشن بازگشایی کتاب‌فروشی خوارزمی را برگزار کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها