شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۳
«بدون ریش و سبیل مرد شدم»؛ روایت نوجوانی شجاع و انقلابی

کتاب «بدون ریش و سبیل مرد شدم» نوشته مهین سمواتی که از سوی انتشارات کتاب جمکران روانه بازار نشر شده، روایت یک نوجوان شجاع و انقلابی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «بدون ریش و سبیل مرد شدم» به قلم مهین سمواتی از سوی انتشارات کتاب‌جمکران منتشر شده است. تصویرگری این کتاب را محمد باران‌دوست انجام داده است. کتاب «بدون ریش و سبیل مرد شدم» داستان یک پسر نوجوان به نام ناصر است. ناصر به صورت اتفاقی درگیر مبارزات انقلابی می‌شود. او به صورت تصادفی ماموریتی را قبول می‌کند و برای اینکه از پدر و مادر و خانواده‌اش حفاظت کند، ماموریت را خودش به تنهایی انجام می‌دهد و با موفقیت به پایان می‌رساند.
 
در معرفی این کتاب آمده است: «مرد شدن به در آوردن ریش و سبیل نیست. راه و رسم مردانگی است که آدم‌ها رو مرد می‌کند، آدم‌هایی مثل ناصر که هنوز پشت لبشان سبز نشده ولی با شجاعت و مردانگی ماموریتشان را انجام می‌دهند و تبدیل به یک مرد بزرگ می‌شوند.»
 
مهین سمواتی در این کتاب با بیانی زیبا به روایت اتفاقات قبل از انقلاب می‌پردازد. در کتاب «بدون ریش و سبیل مرد شدم» علاوه بر مرور اتفاقات قبل از انقلاب، ماجراهای هیجان‌انگیز دیگری هم نگارش شده است.
 
در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:
«یواشکی دست کردم زیر رختخواب و نفسم را حبس کردم. از خنگول‌بازی خودم لجم گرفته بود. باید همان موقعی که کاغذها را داد دستم، می‌خواندمشان. دستم را به زور زیر رختخواب چرخاندم. نوک انگشتم کاغذ را لمس کرد.»
 
انتشارات کتاب جمکران کتاب «بدون ریش و سبیل مرد شدم» را به قلم مهین سمواتی و تصویرگری محمد باران‌دوست، در 44 صفحه و به قیمت 28 هزار تومان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها