سه‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
12 کتابخانه سیار در استان زنجان فعال است

سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان از فعالیت 12 کتابخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان زنجان فعال خبر داد که ۱۵ تا ۲۰ پایگاه روستایی را پوشش می‌دهند.

شیرین دارایی، سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در زنجان گفت: درحال حاضر 16 مرکز ثابت و 12 کتابخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان زنجان فعال است.

سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به اینکه هر یک از کتابخانه‌های سیار ۱۵ تا ۲۰ پایگاه روستایی را پوشش می‌دهد، افزود: از 12 کتابخانه یک باب در شهر و 11 باب در روستاها فعال است.

وی با اشاره به اینکه کانون به‌دنبال گسترش فعالیت‌ها و مشارکت هرچه بیشتر دانش‌آموزان در برنامه‌های کانون است، گفت: با اجرای طرح «کانون مدرسه» 4 هزار و 300 دانش‌آموز در برنامه‌های مرتبط شرکت کردند.

دارایی در ادامه به برنامه‌های اجرایی این اداره کل طی دهه فجر اشاره کرد و افزود: برگزاری مسابقات فرهنگی هنری، نمایش فیلم‌های انقلاب، قصه‌گویی، برگزاری نمایشگاه، معرفی شخصیت و وقایع، جُنگ شادی از برنامه‌های اجرایی طی این دهه مبارک بود.

سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: برگزاری کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی در همه مراکز ثابت، سیار، نقد و بررسی کتاب «خوشه‌های سمی»، دیدار با خانواده شهدا یا ایثارگران، نصب بنر، پوستر و فصاسازی محیطی، نمایشگاهی با محوریت زندگی امام راحل و انقلاب اسلامی، معرفی شهدای شاخص ۸ سال دفاع‌مقدس با همکاری اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس و بنیاد شهید استان نیز از دیگر برنامه‌هایی است که در دهه مبارک فجر اجرا شد. 

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان در مسیر برگزاری راهپیمایی روز ۲۲ بهمن با اجرای برنامه‌های متنوع در غرفه‌های فرهنگی و هنری خود در خدمت شهروندان انقلابی و همیشه در صحنه حضور داشتند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها