دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷
تجلیل کانون از اقبال قاسمی‌پویا پژوهشگر و نویسنده

همزمان با چهاردهمین ویژه‌برنامه هفته پژوهش، از سال‌ها تلاش و ممارست اقبال قاسمی‌پویا پژوهشگر و نویسنده از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران قدردانی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، واحد آموزش و پژوهش کانون استان تهران در جریان نشست «بایدها و نبایدها در جستارنویسی» که به مناسبت هفته‌ پژوهش برگزار شد، از تلاش‌های اقبال قاسمی‌پویا، پژوهشگر و نویسنده‌ حوزه‌ آموزش و پژوهش تجلیل کرد.

در این مراسم ابتدا نماهنگی از فعالیت‌ها و سخنرانی‌های پیشین اقبال قاسمی‌پویا پخش شد. سپس علی رشیدی‌نیا سرپرست کانون استان تهران از تلاش‌های بلندمدت قاسمی‌پویا قدردانی و وجود افرادی نظیر وی را غنیمتی بزرگ برای جامعه‌ علمی و پژوهشی کشور قلمداد کرد.

در ادامه قاسمی‌پویا دقایقی به صحبت درباره‌ی اهمیت پژوهش و یادآوری خاطره‌هایی از سال‌های گذشته پرداخت. وی هر روز را روز پژوهش خواند و به وجوه مهم پرورش مربیان پژوهشگر و پاسخگو اشاره کرد. قاسمی‌پویا تاکید کرد که برای موفقیت در آموزش و پرورش نسل‌های پرسشگر، باید مربیان پاسخگو پرورش داده تا بتوانند به چراها و علامت سوال‌های ایجاد شده در ذهن کودکان و نوجوانان پاسخ درست، دقیق، علمی و قانع کننده بدهند.

در پایان این آیین با اهدای لوح و هدیه از سال‌ها تلاش و ممارست قاسمی‌پویا تجلیل شد. گفتنی‌است این پژوهشگر پیشکسوت نیز یکی از تألیف‌های پژوهشی خود را به مجموعه‌ کانون استان اهدا کرد. 

برگزاری نشست علمی «بایدها و نبایدها در جستارنویسی»
در هفته‌ پژوهش نشست علمی جستارنویسی با موضوع «بایدها و نبایدها در جستارنویسی» با حضور مریم شریف‌نسب برگزار شد.

این نشست با صحبت‌های مریم شریف‌نسب در زمینه «جستار» و «جستارنویسی» آغاز و در مورد مفهوم اولیه این موضوع نکته‌هایی ارائه شد. در خلال این توضیح‌ها، حاضران در سالن سوال‌های خود را مطرح و جلسه در قالب پرسش و پاسخ به مسیر خود ادامه داد.

تعریف جستار، ویژگی‌ها و عناصر جستار، انواع جستارها، تفاوت جستار با مقاله و دیگر قالب‌های نوشتاری، فواید جستارنویسی، مبحث داستان و ناداستان، هدف جستار و... از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بود که از سوی میهمان این نشست به صورت مبسوط به آن‌ها پرداخته شد.

در بخش پایانی پرسش و پاسخ، حاضرانی که از طریق برخط دنبال‌کننده‌ بحث بودند سوال‌های خود را مطرح کردند و میهمان نشست به سوال‌های مطرح شده پاسخ داد.

این نشست علمی به همت واحد آموزش و پژوهش کانون استان تهران با حضور اقبال قاسمی‌پویا پیشکسوت حوزه‌ آموزش و پژوهش، مریم شریف‌نسب پژوهشگر و ویراستار، علی رشیدی‌نیا سرپرست اداره کل کانون استان تهران، معاونان و کارشناسان این اداره، علی خدابنده رئیس گروه تحقیقات توسعه‌ی فرهنگی اداره کل آموزش و پژوهش کانون و علاقه‌مندان حوزه‌ پژوهش در سالن کنفرانس شماره ۱ مرکز آفرینش‌های فرهنگی ‌هنری کانون واقع در خیابان حجاب برگزار شد.

همچنین حدود ۳۵۰ نفر از مربیان و اعضای کانون در سراسر کشور به صورت برخط و از طریق سامانه‌ kpf.ir در این نشست حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها