دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۸
108 اثر به بخش رقابتی دومین جشنواره ملی «رحمت للعالمین» راه یافت

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به برگزاری دومین جشنواره ادبی رحمة للعالمین در بخش‌های شعر، مقاله‌نویسی و داستان کوتاه گفت: 108 اثر در بخش رقابتی این جشنواره پذیرفته شد.

حجت‌الاسلام سعید عسکری، مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در کردستان اظهار کرد: دومین جشنواره ملی «رحمت للعالمین» به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت و ماه ربیع‌الاول در سطح استان کردستان فراخوان داد که بعد از اتمام مهلت ارسال اثر به دبیرخانه این جشنواره ۱۰۸ اثر در سه بخش شعر کلاسیک و نو، مقاله و داستان کوتاه به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد. به تفکیک، ۵۶ اثر در بخش شعر، ۲۲ اثر در بخش داستان کوتاه و ۳۰ اثر در بخش مقاله است.
 
وی به تعداد شرکت‌کنندگان در جشنواره اشاره کرد و افزود: درمجموع ۵۴ نفر از فعالان فرهنگی و هنرمندان در این جشنواره شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۲۲ نفر در بخش شعر، ۲۲ نفر در بخش مقاله و ۱۰ نفر در بخش داستان کوتاه با هم رقابت می‌کنند.
 
 

حجت‌الاسلام سعید عسکری با اشاره به محورهای بخش مقاله‌نویسی جشنواره اظهار کرد: بررسی نقش وحدت اسلامی در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی، سبک زندگی اسلامی بر‌اساس آموزه‌های اخلاقی قرآن و سیره پیامبر اسلام(ص)، سیره پیامبر اعظم(ص) در ادبیات قومیت‌ها و امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده در جهان اسلام ازجمله محورهای این بخش بود. 

حجت‌الاسلام عسکری، امت واحده، میراث ماندگار پیشگامان تقریب، فرهنگ همزیستی در آیینه آیات الهی، اخلاقمداری مذهبی در سیره مذاهب اسلامی، نگاه به وحدت به‌عنوان یک فریضه اسلامی براساس آیه «و لا تنازعوا فتفشلوا و تذهب ریحکم»، مساله فلسطین به‌عنوان یکی از محورهای وحدت اسلامی و نقش رسانه در پیشبرد وحدت اسلامی را از دیگر محورهای بخش مقاله‌ این جشنواره برشمرد.

وی درباره برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره ملی «رحمت للعالمین» گفت: نتایج جشنواره اوایل ماه آینده اعلام خواهد شد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها