پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱
۲۶ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی ایلام هستند

سمیه حیدری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام گفت: 26هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند.

سمیه حیدری، مدیرکل‌ کتابخانه‌‌های‌ عمومی استان ایلام در گفت‌وگو باخبرنگار خبرگزاری‌ کتاب ایران (ایبنا) در ایلام گفت: 26 هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان هستند. اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام در هفته کتاب، برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری با هدف توسعه و ترویج و تعمیق فرهنگ مطالعه و کتابخوانی با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم» برای جوامع مختلف هدف برگزار می‌کند. برنامه‌ریزی شده تا کتابداران به مدارس نزدیک کتابخانه‌ها مراجعه و نسبت به توزیع و ‌اهداء کتاب در میان دانش آموزان اقدام کنند.
 
این مسئول فرهنگی با اشاره به اختصاص۳۲۰میلیارد ریال برای تعمیر و بازسازی کتابخانه‌‌های عمومی ایلام در سال جاری ادامه داد: این اعتبار، جوابگوی نیازهای این مراکز نیست، چراکه این اماکن برای تجهیز و تعمیر و نگهداری به اعتبارهای گسترده‌تری نیاز دارد.
 
حیدری در ادامه به انعقاد ۱۴تقاهم‌نامه برای توسعه و توجه به کتاب در استان با نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در استان۳۲هزار و 256 متر مربع فضای کتابخانه‌ای وجود دارد که ۱۹هزار و ۲۱۸متر مربع زیربنای کتابخانه‌های استان است.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام افزود: درحال حاضر 54 باب کتابخانه در سطح استان فعال است که از این تعداد 6 باب مشارکتی و 48 باب نهادی و بیش از620هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌‌های استان موجود است.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام با اشاره به ظرفیت خیرین کتابخانه‌ساز افزود: تلاش می شود از ظرفیت خیرین و نیکوکاران در راستای توسعه فضاهای کتابخانه ای در استان، اهدای کتاب، اختصاص کتاب به کتابخانه ها و در نهایت توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه استفاده شود. هرچند خیّرین در حوزه‌های فرهنگی و اهداء کتاب و اسباب‌بازی و... فعال هستند، اما برای بازسازی، تجهیز و ساخت کتابخانه‌ها پیشگام و پیش‌قدم شوند.
 
حیدری با تاکید بر اینکه یکی از برنامه‌های کتابخانه‌ها فعالیت فرهنگی در بستر برنامه‌ها با محوریت کتاب است، گفت: در این زمینه از صاحب‌‌نظران دعوت می‌شود تا نظرات خود را در این زمینه با خادمان کتاب در استان در میان بگذارند و این اداره کل پذیرای نظرات و پیشنهادات اهالی کتاب و نشر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها