سه‌شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
اجرای طرح «کتابدار شو» در کتابخانه‌های سازمان فرهنگی تهران

طرح «کتابدار شو» ویژه نوجوانان شهر تهران همزمان با هفته کتاب در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود.

عباس باباخانیان، مدیر کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ کتابخوانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، از اجرای طرح «کتابدار شو» همزمان با هفته کتاب خبر داد و عنوان کرد: : هم‌زمان با سایر برنامه‌های سی‌امین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، طرح «کتابدار شو» توسط این سازمان اجرا می‌شود.
 
وی ادامه داد: با اجرای این طرح، نوجوانان ضمن شرکت در دوره‌های آموزشی مرتبط با مشارکت در برخی امور همچون کمک به مراجعان برای کتابخوانی و شرکت در برنامه‌های ویژه کتابخانه‌ها، در انجام خدمات کتابداری با کتابخانه‌های عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همراه می‌شوند.
 
باباخانیان با اشاره به اهداف  اجرای طرح «کتابدار شو»، عنوان کرد: این طرح با هدف آشنایی‌ هرچه بیشتر نوجوانان با کتابخانه‌ها و مهارت‌ها و مسئولیت‌های مورد نیاز یک کتابدار، همچنین ایجاد پیوند عمیق‌تر میان نوجوانان با کتابخانه، در 55 کتابخانه این سازمان برگزار خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه امکان حضور نوجوانان در محیط کتابخانه و آشنایی با بخش‌های مختلف آن به‌همراه کارکرد هر بخش در این طرح پیش‌بینی شده است، ایجاد زمینه مناسب برای تقویت مهارت‌های توسعه فردی و اجتماعی نوجوانان، حفظ و تقویت روحیه کنجکاوی، جستجوگری و تجربه‌گرایی نوجوانان به‌منزله روشی در یادگیری نیز از دیگر اهداف این برنامه است.
 
به گفته باباخانیان، آموزش و تربیت «همیاران کتابدار» به‌منظور راه‌اندازی و فعال‌سازی کتابخانه‌های مدارس نیز از دیگر اهداف این طرح است.  
 
وی خاطرنشان کرد: نوجوانانی که علاقمند به ثبت نام و شرکت در این طرح هستند، می‌توانند به کتابخانه‌های عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مناطق 22 گانه شهر تهران، مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها