یکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵
«مست و سنگ‌ستان» نقد می‌شود

در قالب پانزدهمین نشست طعم کتاب، اثری به‌نام «مست و سنگ‌ستان» نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، پانزدهمین نشست طعم کتاب، روز دوشنبه هفته جاری (16 آبان) برگزار می‌شود. در این نشست قرار است کتاب «مست و سنگ‌ستان» (نشر بعثت 27) به نوشته حجت الله ایروانی مورد نقد و ارزیابی قرار بگیرد.
 
در این جلسه طعم کتاب علاوه بر نویسنده کتاب «مست و سنگ‌ستان»، عزیزالله فرخی، روای کتاب و محمد قاسمی‌پور به عنوان منتقد اثر نیز صحبت خواهند کرد.
 
گفتنی است جلسات طعم کتاب به طور مشترک توسط خانه کتاب و ادبیات ایران و مجمع ناشران انقلاب اسلامی به‌طور ماهانه برگزار می‌شود. علاقمندان جهت شرکت دراین مراسم در ساعت 15 روز یاد شده به خیابان انقلاب، بین خیابان فلسطین و برادران مظفر، پلاک 1080 طبقه منفی یک، سرای کتاب مراجعه کنند.
پیشتر حجت‌الله ایروانی، نویسنده کتاب که خودش از دیدبانان تیپ «توپخانه ۶۰ خاتم الانبیاء (ص)» بود، در مراسم رونمایی از این کتاب (لینک) درباره چگونگی نگارش کتاب گفته بود: سال ۶۹ چند خاطره از همرزمانم را تبدیل به کتاب کردم و رهبر انقلاب هم برای آن‌ها تقریظی نوشتند. چاپ ششم کتاب «آتش به اختیار» هم که خاطرات خودم بود، به تازگی منتشر شده است.
 
وی افزود: عزیزالله فرخی را همه می‌شناسند. سابقه دیده‌بانی ایشان به سال ۶۱ در دیدگاه ۴۷ در قصر شیرین برمی گردد که ما را با خودش اخت کرد. گفتگوهای شفاهی با ایشان در سپاه ۲۷ انجام شده بود. من آنها را پیاده کردم و آقای سرهنگی گفتند خودم آن‌ها را بنویسم.
 
این نویسنده و رزمنده دفاع مقدس ادامه داد:‌ کتاب «مست و سنگستان» فوق‌العاده جذاب است و درباره آزادسازی خرمشهر که مطالب کمی در دست هست، مواردی را ذکر کرده که بسیار مورد توجه است. من معتقدم عزیزالله فرخی، اسارت را در اسارت به اسارت گرفت و عزیز ماند.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها