چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی با آیت‌الله سیدمحمد حسینی موسوی زنجانی دیدار کرد

مهدی رمضانی در دیدار با آیت‌الله محمد حسینی زنجانی گفت: با توجه به شبکه گسترده کتابخوانی کشور در حال حاضر 800 کتابخانه روستایی در استان‌های مختلف فعال شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایرن(ایبنا) در زنجان، مهدی رمضانی در ادامه سفر به زنجان در دیدار با آیت‌الله محمد حسینی زنجانی، مرجع تقلید شیعیان، ضمن اشاره به اقدامات این نهاد در ترویج فرهنگ کتابخوانی اظهار کرد: با توجه به شبکه گسترده کتابخوانی کشور در حال حاضر 800 کتابخانه روستایی در استان‌های مختلف فعال شده است.

وی گفت: 40 کتابخانه سیار در کل کشور با حضور 7 هزار و 500 نیروی انسانی در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور فعال است که نشانگر فعالیت گسترده این حوزه دارد.

رمضانی با اشاره به دغدغه‌مندی کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی در حوزه‌های مختلف بیان کرد: خوشبختانه با تلاش انجام شده، نسل جدید کتابخانه‌های عمومی در کشور افتتاح شده که خدمات آن‌ها متنوع‌تر است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه نسل جدید کتابخانه‌های عمومی در شهرهای مشهد، لرستان، قم و گیلان در آستانه افتتاح است، گفت: باید از ظرفیت‌های کتابخانه‌ای موجود در استان‌ها استفاده شود که کتابخانه مسجد جامع زنجان نیز ازجمله این ظرفیت‌ها است.

وی با اشاره به ساخت کتابخانه مرکزی در استان زنجان گفت: کتابخانه مرکزی شاخص فرهنگی استان را متحول می‌کند. سرانه کتابخانه‌ای در زنجان مطلوب و کتابخانه سیار نیز در استان فعال است. در حال حاضر دغدغه اصلی این استان تکمیل کتابخانه مرکزی است.
 
آیت‌الله سید‌محمد حسینی زنجانی، مرجع تقلید شیعیان وجود نسخ‌ خطی و نامه بزرگان را به منزله تاریخ شهر ارزیابی و بیان کردند: در نظر داریم کتابخانه طلاب را نیز ایجاد کنیم.  از نظر کتاب برای طلبه‌ها غنی هستیم. هدف از فعالیت این کتابخانه مبارزه با انحرافات و جنگ نرم دشمن است که امیدواریم با تلاش به این مهم دست پیدا کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها