سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
گسترش همکاری‌های رادیو فرهنگ و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

در دیدار مدیر شبکه رادیویی فرهنگ با معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسائل مهم فرهنگی به‌ویژه ترویج کتاب و کتابخوانی و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، سید‌مرتضی کاظمی دینان، در دیدار با یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره مسائل مهم فرهنگی و تقویت تعامل و همکاری دوجانبه رادیو فرهنگ با معاونت فرهنگی وزارت ارشاد گفت‌وگو کرد.

کاظمی دینان در این دیدار، ضمن ارائه خلاصه‌ای از برنامه‌ و فعالیت‌های رادیو فرهنگ در حوزه کتاب و کتابخوانی، گفت: رادیو فرهنگ و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به اهداف مشترک و ظرفیت‌های طرفین، بیشترین همکاری را می‌توانند باهم داشته باشند.

وی با اظهار امیدواری از توسعه همکاری در دوره جدید به برخی زمینه‌ها و مصادیق همکاری اشاره کرد و افزود: جریان‌سازی در حوزه کتاب و ترویج کتابخوانی، توسعه و تقویت پویش «اهدای کتاب، اهدای دانایی» برای مناطق محروم، تقدیر از نویسندگان برتر در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در زمینه اخلاق اسلامی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، ایثار و شهادت و همچنین حضور برنامه‌سازان رادیو در نمایشگاه‌های کتاب داخلی و خارجی ازجمله فعالیت‌هایی است که به‌طور مشترک انجام‌پذیر است.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار بر همکاری با رادیو فرهنگ برای توسعه و ترویج کتابخوانی تأکید کرد و گفت: سال گذشته، ۱۱۲ هزار عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف اعم از تألیف، ترجمه منتشر شده است که ارزش معرفی در رادیو فرهنگ را دارد.

وی تشکیل باشگاه کتاب‌خوانی در کشور را با همکاری رادیو فرهنگ ازجمله زمینه‌های همکاری مشترک عنوان کرد و ادامه داد: ایران در حوزه چاپ کتاب، رتبه پنجم را در اختیار دارد. رتبه کشورمان در حوزه مطالعه کتاب نیز بیستم جهان است که البته باید تقویت شود.

وی یکی دیگر از زمینه‌های همکاری مشترک معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  با رادیو فرهنگ را تشویق مردم به کتابخوانی ارزیابی کرد و گفت: رادیو فرهنگ در برنامه‌های خود ضمن ترویج فرهنگ کتابخوانی، می‌تواند برنامه‌ای درباره مهارت کتابخوانی داشته باشد؛ باید مردم را به سمت کتابخوانی با محتوای مناسب سوق دهیم. رادیو فرهنگ به‌عنوان مرجع فرهنگی، آمار دقیق کتاب و کتابخوانی را اطلاع‌رسانی کند.

به گزارش ایبنا؛ در این‌دیدار که سه‌شنبه ۲۲ شهریورماه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، قائم مقام و مدیران گروه برنامه‌ساز رادیو فرهنگ نیز حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها