یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
کتابخانه جدید زندان مرکزی قم افتتاح شد

با هدف بهبود خدمات کتابخانه‌ای و فضای مطالعه، با حضور مهدی توکلیان، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، محل جدید کتابخانه زندان مرکزی قم افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، کتابخانه شهید مطهری زندان مرکزی قم، از سال 1391 به‌صورت مشارکتی با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان به زندانیان زندان مرکزی قم خدمات ارائه می‌کند. با افتتاح محل جدید این کتابخانه با حضور سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، ارائه خدمات کتابخانه‌ای و افزایش فضای مطالعه در این کتابخانه صورت گرفت.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان قم گفت: کتابخانه‌های عمومی مستقر در زندان‌ها، جزو کتابخانه‌های فعال استان هستند و این تغییر فضای کتابخانه زندان مرکزی نیز نشان از اهمیت مدیر کل زندان‌های استان به فعالیت‌های کتابخوانی و ترویج فرهنگ کتابخوانی بین زندانیان دارد.

وی افزود: غنی‌سازی اوقات فراغت زندانیان با مطالعه و کتابخوانی تاثیر زیادی در حضور دوباره آن‌ها در اجتماع دارد و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم با هدف تامین نیاز کتابخانه‌های عمومی زندان‌های استان در بخش محتوا ،کتاب‌های تازه نشر، مجلات، نشریات و همچنین تامین تجهیزات بنابر ضوابط مشارکتی نهاد، آماده همکاری است.

علی‌اصغر رنجبر، مدیرکل زندان‌های استان نیز ضمن قدردانی از حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: تغییر و نوسازی فضای کتابخانه زندان‌های استان با هدف جذب حداکثری زندانیان به مطالعه و کتابخوانی در دستور کار است و با همکاری ارزشمندی که فی مابین دو اداره کل برقرار است در آینده نزدیک، تمامی نیازها در این بخش برطرف خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها