پنجشنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
کارگروه ویژه باید برای افزایش منابع اعتباری بخش پژوهش تشکیل شود

استاندار بوشهر در نشست کارگروه آموزش، پژوهش، نوآوری و فناوری استان تاکید کرد: برای افزایش منابع اعتباری پژوهش استان تا 15 تا 20 میلیارد تومان، کارگروهی با مدیریت سازمان برنامه و بودجه تشکیل شده و پروژه‌های پژوهشی پالایش شوند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، احمد محمدی‌زاده، استاندار بوشهر در نشست کارگروه آموزش، پژوهش، نوآوری و فناوری استان بوشهر گفت: به‌منظور افزایش منابع پژوهشی استان باید از محل یک درصد اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی، اعتبارات شرکت‌های دولتی، دستگاه‌هایی که اعتبارات ملی دارند، منابع پروژه‌های مراکز آموزشی، اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی نفت استفاده بهتری ببریم.

وی افزود: برای هزینه‌کرد اعتبارات پژوهشی، موضوعات پژوهشی و مورد نیاز را پالایش کرده و تدوین کنیم و دستگاه‌های اجرایی هم در اجرای پژوهش‌ها نقش داشته باشند.

استاندار بوشهر گفت: پیوند حوزه اجرا با حوزه پژوهش ضروری است و اجرای برخی پژوهش‌ها بر عهده کارگروه پژوهشی دستگاه تخصصی باشد.

محمدی‌زاده با تاکید بر بازنگری در موضوعات پژوهشی مورد نیاز استان تصریح کرد: برای افزایش منابع پژوهشی استان، منابع متعددی از جمله منابع بانکی تبصره 16 و 18، منابع صنایع بزرگ به‌غیر از نفت و گاز، منابع توافقی با بنیادهای علوی و برکت، منابع بخش خصوصی وجود دارد که باید از آن استفاده کنیم.

به گفته وی، در زمینه پژوهش، بخش خصوصی ظرفیت بسیار بزرگی است که کمتر مورد توجه قرار گرفته و در برخی موارد در مسیر سرمایه‌گذاران هم سنگ‌اندازی کردیم که این امر به ضرر استان است.

استاندار بوشهر یادآور شد: برای افزایش منابع اعتباری پژوهش استان تا 15 تا 20 میلیارد تومان، کارگروهی با مدیریت سازمان برنامه و بودجه تشکیل شده و پروژه‌های پژوهشی پالایش شوند. در این کارگروه توزیع منابع و موضوعات پژوهشی، جدول منابع و پژوهش‌ها بین دستگاه‌های اجرایی مشخص شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها