دوشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
همایش «از نُدوشن تا نشابور» به یاد استاد اسلامی ندوشن

به مناسبت نکوداشت استاد دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن همایش «از نُدوشن تا نشابور» عصر امروز دوشنبه در نیشابور استان خراسان رضوی برگزار می‎شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان رضوی، به مناسبت نکوداشت استاد دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن، نویسنده و چهره فرهنگی پیشکسوت کشور،  همایش «از نُدوشن تا نشابور» دوشنبه در نیشابور استان خراسان رضوی با سخنرانی جمعی از اساتید و دبیری علمی دکتر جواد محقق نیشابوری، دکتر مهدی نوروز و جمعی از علاقه‌مندان استاد  برگزار می‎شود.

در این نشست قرار است دکتر محمدجعفر یاحقی؛ پژوهشگر، نویسنده و استاد نمونه دانشگاه فردوسی مشهد،  دکتر محمود اسعدی؛ پژوهشگر، نویسنده، استاد دانشگاه و دبیر همایش چهره‌های ماندگار و دکتر مهدی نوروز؛ پژوهشگر، نویسنده، استاد دانشگاه و رئیس دانشگاه سبحان نیشابور سخنرانی کنند.

همچنین در همایش «از نُدوشن تا نشابور» پیام مَجازی خانم دکتر شیرین بیانی همسر دکتر اسلامی ندوشن پخش خواهد شد.

همایش «از نُدوشن تا نشابور» امروز  دوشنبه ۲۰ تیرماه ۱۴۰۱، ساعت ۱۸ در نیشابور، سالن همایش‌های جهاد دانشگاهی برگزار می‎شود.

سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری نیشابور، جهاد دانشگاهی نیشابور و انجمن نویسندگان و پژوهشگران اَبرشهر به عنوان برگزارکنندگان این همایش معرفی شدند.

به گزارش ایبنا؛ محمدعلی اسلامی ندوشن شاعر، منتقد، نویسنده، مترجم، حقوقدان و پژوهشگر ایرانی پنجم اردیبهشت ماه 1401 به سبب کهولت سن در ۹۷ سالگی در تورنتو، کانادا درگذشت. ندوشن از جمله پرکارترین ادبا و محققان معاصر ایران بود و با علاوه بر تألیف کتاب به ترجمه آثار غیرایرانی به زبان فارسی از جمله آثاری درباره ادبیات و فرهنگ ایران پرداخته ‌است. از وی بیش از ۷۰ اثر تألیف و ترجمه و صدها مقاله باقی مانده‌است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها