شنبه ۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹
تجهیز 9 کتابخانه‌ عمومی استان قم به خدمات اینترنت وای فای رایگان

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم از تجهیز 9 کتابخانه‌ عمومی استان قم به خدمات اینترنت وای فای رایگان خبر داد.

سجاد عمرانی، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم با اشاره به آغاز مراحل احداث پروژه کتابخانه عمومی شهید چمران سلفچگان، گفت: پروژه کتابخانه عمومی شهید چمران سلفچگان در منطقه غربی و بافت قدیمی شهر سلفچگان در زمینی به مساحت ۴۵۰ مترمربع واقع شده است. این کتابخانه در دو طبقه با بخش‌هایی از قبیل مخزن، سالن مطالعه، بخش مرجع، نشریات و بخش کودک و نوجوان احداث به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم در ادامه به تجهیز 9 کتابخانه‌ عمومی استان قم به خدمات اینترنت وای فای رایگان پرداخت و افزود: در راستای تکریم ارباب رجوع و با پیگیری و تلاش همکارانم در واحد فناوری اطلاعات، ۹ کتابخانه عمومی منتخب استان با آماده‌سازی تجهیزات سخت‌افزاری و زیرساخت‌های لازم به اینترنت وای فای رایگان مجهز شده است.
 
عمرانی اضافه کرد: دسترسی به اینترنت در دنیای امروز می‌تواند نقش مهمی در تولید و دسترسی به اطلاعات داشته باشد و پیش از این نیز بسیاری از کتابخانه‌ها به ارائه خدمات مبتنی بر وب می‌پرداختند.
 
وی تاکید کرد: کتابخانه‌های عمومی هم در جهان و هم در کشور ما، همواره در استفاده از فناوری‌های روز و ترویج استفاده صحیح از آن در میان کاربران پیشگام بوده‌اند و ارائه خدمات نوین و برنامه‌های متنوع می‌تواند در استمرار حیات و بقای کتابخانه‌های عمومی نقش موثری داشته باشد.
 
این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: در حال حاضر کتابخانه‌های عمومی آیت‌الله خامنه‌ای قم، الزهرا(س)، امام صادق(ع)، ریحانه النبی(س)، علی‌بن‌موسی الرضا(ع)، یادگار امام(س)، مریم، نرگس و کتابخانه عمومی آیت‌الله خامنه‌ای جعفریه به اعضای خود خدمات رایگان وای فای ارائه می‌دهند.
 
وی افزود: امیدواریم به زودی و با تامین و نصب تجهیزات سخت‌افزاری مورد نیاز، این خدمات در تمامی 24 باب کتابخانه استان ارائه و در دسترس کاربران قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها