یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷
استقبال پژوهشگران از آثار «ندای تاریخ»/ از «تاریخ میان‌رودان» تا «مفهوم ایران و ایران‌گرایی»

انتشارات ندای تاریخ در هشتمین سال حضور خود در نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب تهران با نزدیک به بیست عنوان کتاب تازه در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور  پیدا کرد.

رقیه آقابالازاده، معاون انتشارات ندای تاریخ، در گفت‌‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با اشاره به اینکه این انتشارات تا کنون ۶۵ عنوان کتاب در زمینه تاریخ ایران باستان و تاریخ معاصر ایران را در کارنامه کاری خود دارد، گفت‌: نشر ندای تاریخ امسال با ۱۵ عنوان کتاب تازه در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت کرده است.
 
وی افزود: کتاب‌های «تاریخ میان‌رودان» نوشته کامیار عبدی، «شتر کَشتی بیابان» نوشته بهمن سلطان‌احمدی، «سالشمار تاریخ ایران» نوشته مهرداد نوری، «کارتن ۲۰ دوسیه  ۵» نوشته زهرا شریف‌کاظمی، «پیامدهای فرهنگی تقسیمات کشوری» نوشته مهران شفیعی، «پیامدهای اجتماعی مهاجرت‌های روستایی به شهر تهران» نوشته حسین آبادیان، «مفهوم ایران و ایران‌گرایی» نوشته عبدالمجید ایدی(برنده کتاب سال ایلام)، «ایران در دوره پهلوی با تاکید بر نقش و جایگاه رزم‌آرا» نوشته‌ صالح‌ امین‌پور، عبدالله ساجدی و جمال خسروی، «دیوانیان از ساسانیان تا سامانیان» نوشته حامد نوحه‌خوان، «فرهنگ اصطلاحات تاریخی» نوشته جمال خسروی، «تاریخ مُلک‌آرا» نوشته جمشید قائمی، رامین یلقانی، شقایق فتحعلی‌زاده و رقیه آقابالازاده از تازه‌‌های نشر ندای تاریخ است.

آقابالازاده همچنین گفت: کتاب‌های انسان نئاناندرتال» نوشته حامد وحدتی‌نسب و آذر جوهر (چاپ سوم)، «جنگ و خشونت در جوامع پیش از تاریخ» نوشته حامد وحدتی‌نسب و امیرسامان شیخ‌الاسلامی (چاپ دوم)، «استخوان‌شناسی انسانی در باستانشناسی» نوشته حامد وحدتی‌نسب و میلاد هاشمی (چاپ دوم)، «برگی دیگر از دفتر حسام‌الدوله» نوشته زهرا شریف‌کاظمی (چاپ دوم)، و «تادیب‌الرجال» نوشته شقایق فتحعلی‌‌زاده و رقیه آقابالازاده (چاپ دوم) از کتاب‌های تجدید چاپ‌شده این انتشارات است.

وی با اشاره به اینکه استقبال از نمایشگاه امسال در مقایسه با نمایشگاه‌های پیشین کمتر است، گفت: پس از دو سال وقفه به دلیل شیوع کرونا باید برنامه‌ریزی و تبلیغات بیشتری می‌شد تا نمایشگاه با نظم بیشتری برگزار می‌شد. 

آقابالازاده افزود: از آنجا که انتشارات ندای تاریخ نشری تخصصی در حوزه تاریخ است و خوانندگان کتاب‌های این نشر متخصصان و پژوهشگران حوزه تاریخ هستند انتظار نمی‌رود کتاب‌های این نشر با استقبال عمومی روبه‌رو شود. 

وی در پایان یادآور شد، تجربه نمایشگاه‌های پیشین نشان داده است که از کتاب‌های حوزه تاریخ ایران‌ باستان نسبت به تاریخ معاصر استقبال بیشتری می‌شود.

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» از 21 اردیبهشت تا 31 اردیبهشت به صورت فیزیکی و مجازی در حال برگزاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها