سه‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
مجموعه داستان‌های ترکیه در «عشق دلیل کافی است»

«عشق دلیل کافی است» داستان‌هایی کوتاه از نویسندگان معاصر ترکیه را شامل می‌شود که اساس انتخاب داستان‌ها شهرت نویسنده، سبک و جذابیت داستان‌ها بوده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، داستان‌های «عشق دلیل کافی است» دربرگیرنده موضوعات متنوعی همچون عشق، سیاست، مسائل اجتماعی، فقر، تنهایی، مرگ و غربت‌اند.

به دلیل نزدیکی فرهنگ، دین، آداب و رسوم مردم دو کشور ایران و ترکیه بسیاری از خوانندگان ایرانی با شخصیت‌ها و وقایع این داستان‌ها همذات‌پنداری می‌کنند.

در دهه‌های آغازین قرن بیستم و همزمان با تاسیس نظام جمهوری در ترکیه ادبیات این کشور از نظر فرم و محتوا تحول اساسی پیدا کرد و در همین دوره داستان‌نویسان بزرگی همچون ممدوح شوکت اسندال، عمر سیف‌الدین، رفیق خالد کارای و رشاد نوری گونتکین به عرصه آمدند که از پیشگامان داستان‌نویسی در ترکیه محسوب می‌شوند.

از جمله داستان‌های این کتاب می‌توان به پاشنه‌های بلند، فمینیست، کفاش، مردی چهارده‌ساله، مسافرت با قطار، آدم به دردنخور، بازگشت، حالا چرا؟، آن سوی مرغدانی، ارباب رشو، یورش ببرها به شهر و حوا اشاره کرد.

«هفت سال است در استانبول به غیر از این کوچه جای دیگری نرفته‌ام. می‌ترسم، گویی می‌خواهند بزنندم، بدون محاکمه مجازاتم کنند، پولم را بدزدند- چه می‌دانم چیزهایی از این قبیل به ذهنم می‌آید- هاج و واجم، جاهای دیگر احساس غریبی می‌کنم، از همه می‌ترسم، این آدم‌هایی که کوچه را پرکرده‌اند که هستند؟ این شهر بزرگ پر است از انسان‌هایی که با هم بیگانه‌اند، نمی‌فهمم، وقتی انسان‌ها عشقی به هم ندارند، برای چه این قدر شهرهای تودرتو ساخته‌اند؟ برای تحقیر کردن هم، برای کشتن یا برای فریب دادن همدیگر؟ وقتی آدم‌ها این قدر با هم غریبه و بیگانه‌‌اند چطور می‌توانند در یک شهر با هم زندگی کنند؟»

کتاب «عشق دلیل کافی است» شامل 20 داستان کوتاه در 175 صفحه با ترجمه سعیده نصیری و بهای 38 هزار تومان توسط انتشارات ققنوس عرضه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها