دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
اهدای 40 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی زنجان

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: در ایام کرونا 40 هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان زنجان اهدا شده است.

ایرج صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان با بیان اینکه کتاب بزرگترین عامل صیانت و نگهداری از اندیشه‌ها و علم دانشمندان است، گفت: هر چند امروزه امکانات دیجیتالی در کتابخانه‌ها و جامعه فراهم شده است و کتاب‌ها از این طریق ارائه می‌شود، اما هیچ چیزی جای کتاب را نمی‌گیرد.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با با تاکید بر اینکه کتابخوانی و مطالعه یکی از اصلی‌ترین شاخص‌های رشد فرهنگ عمومی هر جامعه است، ادامه داد: فرهنگی‌ترین ملت‌ها با شاخص سرانه مطالعه روزانه، چاپ، نشر، شمارگان فراوان کتاب اندازه‌گیری می‌شود از این جهت باید به کتاب توجه بیشتری بدهیم.

وی با اشاره به وجود 100 باب کتابخانه عمومی در استان زنجان بیان کرد: از این تعداد 36 باب کتابخانه در روستاها و 20 باب هم به صورت مشارکتی فعال است.

صادقی با بیان اینکه منابع کتابخانه‌ای کتابخانه‎های استان زنجان بیش از یک میلیون و 300 هزار جلد در موضوعات مختلف است، تصریح کرد: یکی از برنامه‎های این اداره کل در افزایش منابع اجرای طرح «اهدای کتاب؛ اهدای دانایی» است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه طرح اهدای کتاب با هدف غنی سازی منابع کتابخانه‌ای و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اجرایی می‌شود، اضافه کرد: اجرای این طرح اقدامی موثر برای احیاء و تقویت سنت حسنه نذر کتاب یا وقف در گردش کتاب و هدیه دادن کتاب به عنوان یک فعالیت فرهنگی است.

وی با اشاره به اهدای 40 هزار جلد کتاب به کتابخانه عمومی استان زنجان افزود: این تعداد کتاب در ایام کرونا اهدا شده است.

صادقی افزود: تلاش داریم جریانی مطالعاتی با محوریت حوزه خانواده، کودک و نوجوان، هم‌افزایی ظرفیت‌ها، انجام تبلیغات موثر، ایجاد زمینه‌های لازم برای پاسخ دادن به دغدغه‌های فرهنگی مردم ایجاد کنیم.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه کتاب‌های اضافی در منازل می‌تواند کمبود کتاب در کتابخانه‌ها را حل کند، اضافه کرد: برخی‌ها وصیت می‌کنند بعد از فوتشان کتاب‌های خود را در اختیار دیگران قرار دهند و به کتابخانه‌ها هدیه کنند که این کار نیز اقدام نیکی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها