سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱
انتشار کتاب جدیدی از ورونیکا راث در ایران/ داستان قهرمانان بعد از پیروزی بر اهریمن

کتاب «برگزیدگان» نوشته ورونیکا راث، با ترجمه هدیه منصورکیایی و به همت انتشارات کتابسرای تندیس به بازار کتاب راه یافت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ ورونیکا راث نسخه اصلی کتاب «برگزیدگان» را در سال 2020 منتشر کرد که به تازگی این اثر با ترجمه‌ای از هدیه منصورکیایی و از سوی انتشارات کتابسرای تندیس در اختیار مخاطبان فارسی‌زبان قرار گرفت.

ورونیکا راث در «برگزیدگان» تاریخی جدید و جایگزین از شیاکاگو ارائه می‌دهد، به این ترتیب روایتی متفاوت از شهر و وقایعی را که دیگر برای مردمش آشنا نیست، در کتاب به تصویر می‌کشد. او تاریخی که در واقعیت از سال 1969 متفاوت است، در فضایی تخیلی و با استفاده از ژانر روایت می‌کند.

برگزیدگان داستان قهرمان‌هایی با مسئولیت‌های بزرگ اجتماعی است و به این خاطر شاید در خوانش داستان این سوال ایجاد شود که ما قهرمان‌هایمان را برای نجات جهان‌مان می‌خواهیم یا به عنوان الگویی فناناپذیر.

روایت داستان «برگزیدگان» در بخش‌هایی با شوخ‌طبعی همراه است. راث درباره این مساله می‌گوید: استفاده از این کارکرد از اولویت‌های من است چون شوخ‌طبعی بخش بزرگی از انسان بودن است.
 
در توضیحی بر اثر آمده که یک دهه پیش، پنج نوجوان در نزدیکی شیکاگو، اهریمنی به نام سیاهی را شکست دادند که در طول سلطه‌اش بر جهان، همه‌جا را پر از وحشت و ویرانی کرده بود.

سلون، مت، استر، اینس و البی توسط یک آژانس سری دولتی دور هم جمع شده بودند زیرا در پیشگویی‌ها آمده بود که یکی از این پنج نفر، برگزیده‌ای است که جهان را نجات خواهد داد. داستان ما ده سال بعد آغاز خواهد شد. جهان رو به جلو حرکت کرده است و به نظر می‌رسد همه، آن روزهای وحشتناک را به دست فراموشی سپرده‌اند. اما برای سلون و دوستانش این‌گونه نیست.
 
ورونیکا راث درباره ایده نگارش «برگزیدگان» می‌گوید: ایده اصلی این کتاب زمانی به ذهنم رسید که طرفداران کتاب «خط مرگ را نقش بزن» و «سنت‌شکن» از من پرسیدند آیا قهرمانان این کتاب‌ها بعد از گذشت سال‌ها به خوبی و خوشی زندگی کردند؟ پاسخ این سوال را نمی‌دانستم. بنابراین تصمیم گرفتم قهرمانان کتاب برگزیدگان را ده سال پس از پیروزی بر نیروی اهریمنی تصور کنم و به آسیب‌های روانی دوران کودکی این قهرمانان و تاثیر آن بر بزرگسالی‌شان بپردازم.

«نشانه را حک کن»، «تقسیم سرنوشت»، «جدایی تقدیرها»، «کشتی نجات»، «خط مرگ را نقش بزن»، «خط مرگ را نقش بزن: کتاب دوم»، «چهار»، «هم پیمان»، «یاغی» و «ناهمتا» از جمله آثار ورونیکا راث هستند که پیشتر به فارسی ترجمه و منتشر شد.

ورونیکا راث، نویسنده آمریکایی، متولد 19 اوت 1988 و ساکن شیکاگو است. او با سه‌گانه ناهمتا با عناوین ناهمتا، شورشی(یاغی) و هم‌پیمان به عنوان یکی از نویسنده‌های پرفروش ژانر فانتزی در دنیا شناخته شد.  
 
کتاب «برگزیدگان» نوشته ورونیکا راث، در 422 صفحه، به قیمت 120 هزار تومان، در قطع رقعی، جلد شومیز، با ترجمه هدیه منصورکیایی و به همت انتشارات کتابسرای تندیس روانه بازار کتاب شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها