یکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۲
حضور 259 ناشر دانشگاهی در نهمین نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی

259 ناشر دانشگاهی در نهمین نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی حضور دارند، بیش از 57 هزار عنوان کتاب دانشگاهی در این نمایشگاه عرضه خواهد شد.

کاظم آرمان‌پور، مسئول نهمین نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به آغاز کار این نمایشگاه از روز سه‌شنبه 23 آذر، گفت: امسال دومین نمایشگاه مجازی کتاب تخصصی دانشگاهی با حمایت و یارانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای کتابخانه‌ها همزمان با هفته پژوهش برگزار خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه رویکرد نمایشگاه نهم، تجهیز کتابخانه‌ها است، افزود: پس از اعلام فراخوان، حدود 259 ناشر تخصصی دانشگاهی برای حضور در نمایشگاه مجازی ثبت‌نام کردند و قرار است حدود 57 هزار عنوان کتاب دانشگاهی در نمایشگاه ارائه شود.
 
آرمان‌‍پور با بیان اینکه کتابخانه‌ها برای خرید کتاب و اختصاص یارانه باید در پرتال ثبت‌نام کنند، عنوان کرد: کتابخانه‌ها بعد از ثبت‌نام باید مبلغ آورده خود را مشخص می‌کردند تا وزارت فرهنگ و ارشاد متناسب با بودجه‌ای که در نظر گرفته برای دانشگاه یارانه در نظر بگیرد.
 
وی با بیان اینکه کتابخانه‌های دانشگاهی تا 22 آذر فرصت ثبت‌نام دارند، تاکید کرد: تاکنون استقبال کتابخانه‌ها از این نمایشگاه خوب بوده و تاکنون 98 کتابخانه معتبر فعال دانشگاهی و سازمانی برای خرید کتاب ثبت‌نام و مبلغ آورده قابل توجهی را اعلام کرده‌اند.
 
آرمان‌‍پور همچنین درباره تخفیف پیش‌بینی شده برای این نمایشگاه توضیح داد: قرار است برای کتابخانه‌های دانشگاهی 20 درصد تخفیف از سوی ناشران و 20 درصد نیز یارانه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر گرفته شود.
 
وی با بیان اینکه امکان خرید دانشجویان و استادان دانشگاه نیز از نمایشگاه وجود دارد، گفت: این پرتال در طول سال امکان خرید کتاب برای اشخاص را با 10 درصد تخفیف فراهم کرده است و در روزهای نمایشگاه امکان خرید با 20 درصد تخفیف پیش‌بینی شده است.
 
عضو هیات مدیره انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی با بیان اینکه سال گذشته پرتال پند توسط انجمن ناشران کتاب دانشگاهی راه‌اندازی شد، عنوان کرد: در این پرتال هر یک از ناشران یک پنل کاربری اختصاصی دارند و می‌توانند کتاب‌های خود را در آن آپلود و با مشتریان ارتباط مستقیم برقرار کنند.
 
آرمان‌پور با اشاره به دسته‌بندی شش‌گانه کتاب‌ها، توضیح داد: کتاب‌های ناشران دانشگاهی در این پرتال به صورت تخصصی موضوع‌بندی شده و ناشران می‌توانند کتاب‌های خود را بر اساس موضوع آپلود کند تا مخاطبان دانشجو یا دانشگاهی به راحتی به این تقسیم‌بندی دسترسی داشته باشند.
 
وی با بیان اینکه مراسم افتتاحیه این نمایشگاه روز سه‌شنبه 23 آذر در دفتر انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی برگزار می‌شود، عنوان کرد: قرار است یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم حضور داشته باشد.
 
نهمین نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی 23 تا 30 آذر همزمان با هفته پژوهش به صورت مجازی در پرتالwww.vabf.ir  برگزار خواهد شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها