پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰
تلاش برای حفظ و تقویت تعاملات فرهنگی ایران و افغانستان

محمود شالویی در آئین کتابگردی 1400 در جریان بازدید از فروشگاه فرهنگ کتاب گویا، با اشاره به اشتراکات فرهنگی ایران و افغانستان، بر حفظ و تقویت تعاملات فرهنگی بین این دو ملت تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌‌(ایبنا)، محمود شالویی، سرپرست معاونت امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در روز کتابگردی 1400 به همراه نیکنام حسینی‌پور در فروشگاه فرهنگ کتاب گویا حاضر و اوضاع بازار کتاب را جویا شد.
 
شالویی در ادامه با احمد مسجدجامعی، مبدع طرح کتابگردی همراه شد و درباره مشکلات هنرمندان و اهالی قلم افغانستانی که در ایران حضور دارند، به گفت‌وگو نشست.
 
سرپرست معاونت امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در دوره‌های گذشته نمایشگاه‌های مشترک هنرمندان ایرانی و افغانستانی در اصفهان و فرهنگسرای نیاوران برگزار شده است، عنوان کرد: پیش از این تلاش‌های جدی با هدف تقویت تعاملات فرهنگی و هنری ایران و افغانستان انجام شد. زیرا ما در بین افغان‌ها هنرمندان و نویسندگانی داریم، که می‌توانند با هنرمندان و نویسندگان ایرانی رقابت کنند، بنابراین باید زمینه‌های جلب و جذب آن‌ها را فراهم کنیم.
 
شالویی ضمن پیشنهاد نمایش آثار برگزیده هنرمندان افغانستانی در موزه هنرهای معاصر برای حمایت از آن‌ها، اضافه کرد: افغان‌ها نسبت به دیگر فارسی‌زبان‌ها خود را به ایران و ایرانیان نزدیک‌تر می‌دانند، حتی خود را در قلمرو جغرافیایی ما هم به حساب می‌آورند؛ بنابراین جا دارد که ارتباط نزدیک بین دو ملت حفظ شود؛ به‌ویژه در اوضاع و احوال کنونی، فرصت خوبی است تا این هدف جزو رویکردهای اساسی حوزه فرهنگ قرار گیرد.
 
وی همچنین با حضور در بخش آثار نفیس فروشگاه کتاب فرهنگ گویا، نسخه «شاهنامه شاه‌طهماسب» که سال 93 از سوی انتشارات موزه هنرهای معاصر و فرهنگستان هنر به‌صورت مشارکتی منتشر شده، را تورق کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها