سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
انتخاب شاعر و نویسنده سال در موضوع امر به معروف و نهی از منکر

معاون رسانه، فرهنگسازی و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی از برگزاری جشنواره شعر و داستان «قصیده‌ای بر صراط» با محوریت امر به معروف و نهی از منکر خبر داد.

مهدی سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی گفت: با اهتمام ویژه فرهنگسرای امر به معروف و نهی از منکر شهرداری مشهد این جشنواره در دو بخش شعر و داستان کوتاه و در دو گروه سنی بزرگسالان و دانش‌آموزی برگزار می‌شود.
 
وی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا ۱۴ آذرماه است، افزود: آئین اختتامیه این جشنواره ۱۸ آذرماه برگزار و به سه نفر از برگزیدگان در هر بخش و گروه سنی جوایز نفیسی اهدا می‌شود.
 
معاون رسانه، فرهنگسازی و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: اهدای نشان شاعر و نویسنده سال در موضوع امر به معروف و نهی از منکر به انتخاب هیات داوران از دیگر جوایز این جشنواره است.
 


سالاری، مصادیق امر به معروف که شامل دعوت به نیکی، اخلاق نیکو، رعایت آداب و عادات پسندیده، ایثار و ازخودگذشتگی، کمک به دیگران، شکرگزاری و تلاش، مسئولیت‌پذیری اجتماعی، بی‌تفاوت نبودن افراد جامعه نسبت به یکدیگر، الگو قرار دادن سبک زندگی اسلامی و مصادیق نهی از منکر که شامل رعایت نکردن حقوق دیگران، اسراف و اتلاف منابع عمومی و آسیب به محیط زیست می‌شود را از موضوعات جشنواره شعر و داستان «قصیده‌ای بر صراط» برشمرد.
 
وی افزود: محدودیتی در قالب آثار و تعداد آثار ارسالی وجود ندارد و حق بهره‌برداری از آثار نیز با فرهنگسرای امر به معروف و نهی از منکر شهرداری مشهد محفوظ است.
 
علاقه‌مندان جهت شرکت در جشنواره شعر و داستان «قصیده‌ای بر صراط» می‌توانند آثار خود را به شماره ۰۹۰۱۲۳۲۲۱۶۲ در پیامرسان واتس‌آپ ارسال کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها