چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
«قصه‌های برزخی و سفر در تاریکی» از لن جنکین منتشر شد

کتاب «قصه‌های برزخی و سفر در تاریکی» نوشته لن جنکین با ترجمه علی حاجی‌ملاعلی و فاطمع سیادتی، به همت انتشارات نیماژ به بازار کتاب رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ نمایشنامه «قصه‌های برزخی و سفر در تاریکی» نوشته لن جنکین، با ترجمه علی حاجی‌ملاعلی و فاطمع سیادتی از سوی انتشارات نیماژ راهی بازار کتاب شد. جنکین برای نوشتن و کارگردانی نمایشنامه قصه‌های برزخ دو جایزه Obie را به دست آورده است.

در توضیحی بر این کتاب آمده که ویژگی‌های سبکی لن جنکین را به‌خوبی می‌توان در دو نمایشنامه‌ی قصه‌های برزخی و سفر در تاریکی مشاهده کرد. عناصری از قبیل ساختار اپیزودیک، چندآوایی، زبان‌محوری، تئاتریکالیته و پرفورماتیو بودن و همچنین تداخل و ترکیب سبک‌ها و ژانرهای مختلف.

قصه‌های برزخی شامل سه اپیزود با عناوین بزرگراه، میان‌پرده و هتل است. سفر در تاریکی نیز درامی ابزورد است که خواننده/تماشاگر را به یک سفر متافیزیکی خارق‌العاده و مفرح می‌برد. عموسامِ من یکی دیگر از نمایشنامه‌های جنکین است که پیش از این به فارسی ترجمه شده است.

لن جنکین، نمایشنامه‌نویس، رمان‌نویس، فیلمنامه‌نویس و کارگردان تئاتر آمریکایی، متولد دوم آوریل سال 1941 در شهر نیویورک است. او که از دانشگاه کلمبیا فارغ‌التحصیل شده است، سه جایزه Obie، جایزه Guggenheim Fellowship و بنیاد راکفلر را در پرونده کاری خود دارد.

کتاب «قصه‌های برزخی و سفر در تاریکی» نوشته لن جنکین، با شمارگان 500 نسخه، در 132 صفحه، به قیمت 40 هزار تومان، در قطع رقعی، جلد شومیز، با ترجمه علی حاجی‌ملاعلی و فاطمع سیادتی و از سوی انتشارات نیماژ به کتاب‌فروشی‌ها رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها