دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
«رفاقت ناجور» از وابستگی عاطفی در بین نوجوانان می‌گوید

«رفاقت ناجور» به قلم امیرحسین شاپورزاده و به همت نشر معارف قم راهی بازار کتاب شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، «رفاقت ناجور» -که از وابستگی عاطفی نوجوانان به رفیق هم‌جنس می‌گوید- چاپ و به بازار عرضه شد. این کتاب به قلم امیرحسین شاپورزاده و به همت نشر معارف تولید و عرضه شده است.

«رفاقت ناجور» از مجموعه کتاب‌های «مخاطب خاص» است که با محوریت آسیب‌های شایع در بین نوجوانان به بیان چیستی و چرایی آسیب و چگونگی مقابله با آن‌ها می‌پردازد. همچنین سعی شده در مسیر تبیین این آسیب‌ها و معضلات از جذابیت‌های بصری و محتوایی دلنشین همراه با قلمی روان استفاده گردد تا هرچه بیشتر با روح و جان مخاطب جوان و نوجوان ارتباط برقرار گردد.
 
کتاب اول این مجموعه، «رفاقت ناجور» از وابستگی عاطفی در بین نوجوانان می‌گوید. به چیستی، چرایی و بعد چگونگی درمان این وابستگی می‌پردازد.
 
طبق تحقیقاتی که اعلام شده، تقریباً از هر پنج نوجوان، یک‌نفر از آنان گرفتار وابستگی عاطفی بین رفقای هم‌جنس‌شان هستند. البته شیوع این وابستگی در دختران بیشتر دیده شده (دنیای نوجوان، محمدرضا شرفی، ص 128)؛ ولی با توجه به آمارهای خودکشی ناشی از وابستگی‌های کنترل‌نشده عاطفی، مقدار شدّت آن‌ها در پسران بیشتر بوده است ( مسعود جان‌بزرگی ، سخنرانی در نشست علمی اساتید مشاور مدارس علمیه حوزه علمیه قم، 1392) و این یعنی احتیاج جدّی به توضیح و تبیین این نوع وابستگی دربین نوجوانان و ارائه راهکارهای موثر برای والدین و مربیان تربیتی. تلاش شده است این مجموعه،‌ کتاب‌هایی باشند؛ تا دوایی شوند بر ابتلائات نوجوانی!  
 
«رفاقت ناجور» به قلم امیرحسین شاپورزاده و به همت نشر معارف قم با قیمت 30 هزار تومان و شمارگان 2000 جلد راهی بازار کتاب شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها