سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
همایش «مقایسه‌ چاپ و نشر کتاب‌‌های تألیفی و ترجمه» برگزار می‌شود

شانزدهمین همایش انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان با موضوع مقایسه‌ چاپ و نشر کتاب‌های تألیفی و ترجمه در حوزه کودک و نوجوان چهارشنبه 28 مهر به صورت مجازی برگزار می‌شود.

برزو سریزدی، مجری کارشناس همایش «مقایسه‌ چاپ و نشر کتاب‌‌های تألیفی و ترجمه» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،با اشاره به ضرورت برگزاری این همایش، توضیح داد: این همایش برای ناشرانی است که تازه کار خود را شروع کرده‌اند یا می‌خواهند شروع کنند تا بتوانند از تجربیات اهالی نشر استفاده کنند و بتوانند بازار را بهتر بشناسند.
 
وی افزود: از سوی دیگر ناشران می‌توانند بررسی بهتری از بازار نشر داشته باشند و انجمن نیز وظیفه خود می‌داند که به یک‌سری سوال اعضای انجمن در حوزه نشر پاسخ بدهد، همچنین یک‌سری مطالب به چالش کشیده شود.
 
سریزدی با بیان اینکه تلاش می‌شود در این برنامه‌ها به موضوعات روز نشر کودک توجه شود، عنوان کرد: در این همایش درباره‌ بررسی آماری کتاب‌های ترجمه و تألیف کودک و نوجوان، مقایسه‌ هزینه‌ کتاب‌های تألیفی و ترجمه و مقایسه‌ بازار فروش این دو نوع کتاب و مزیت‌ها و معایب کتاب‌های تألیفی و ترجمه با فریبا نباتی، نویسنده و مترجم حوزه کودک و نوجوان بحث و تبادل نظر می‌شود.
 
به گفته وی، از دیگر موضوعاتی که در این همایش به آن پرداخته می‌شود به معیارهای انتخاب کتاب‌ها برای ترجمه یا چاپ کتاب‌های تألیفی و اینکه چرا ناشران باید روی کتاب‌های تألیفی سرمایه‌گذاری کنند، می‌توان اشاره کرد.
همایش «مقایسه‌ چاپ و نشر کتاب‌‌های تألیفی و ترجمه»  چهار‌‌شنبه 28 مهر ماه از ساعت 20 تا 21 با حضور فریبا نباتی به عنوان میهمان و برزو سریزدی؛ کارشناس ـ مجری به صورت ‌آنلاین در صفحه‌ اینستاگرام انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان به نشانی anjomanketabeKodak برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها